Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s) (optioneel)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Heeft u een buitendienst die moet werken met het CRM systeem?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Er voldoen CRM systemen aan uw selectiecriteria
Vul het formulier in en ontvang een shortlist met 7 CRM systemen die het beste passen bij uw onderneming

Wij hebben uw aanvraag ontvangen.
Een van onze adviseurs neemt deze spoedig in behandeling.

Hieronder vindt u de longlist met alle 31 systemen die voldoen aan uw zoekcritera

Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Wat is CRM?

Wat is een CRM systeem en wat zijn de voor- en nadelen? Op deze pagina vindt u alle informatie over de verschillende CRM systemen, hun werking, de kosten en de implementatie.

CRM staat voor Customer Relationship Management. Dit is een werkwijze waarbij het analyseren van de klantervaring centraal staat om de (zakelijke) relatie met klanten te verbeteren. Om dit zo eenvoudig mogelijk te maken zijn er CRM systemen.

Een CRM systeem is speciaal ontwikkeld om de relatie met de klant te onderhouden. Met deze software is het mogelijk om alle gegevens van, en interacties met uw klanten op te slaan. De informatie die u verzameld over uw klanten kan vervolgens worden gebruikt om een beter beeld te krijgen van wie zij zijn, wat hun behoeftes zijn en hoe ze het best kunnen worden benaderd.

De afgelopen jaren zijn er veel nieuwe CRM leveranciers bijgekomen. Wat goed is voor de markt, want dit zorgt voor een gezonde concurrentie, met als gevolg dat leveranciers zich steeds meer zijn gaan specialiseren. Hierdoor sluiten de moderne CRM systemen steeds beter aan bij nieuwe technologieën of specifieke wensen van de klant. Het grote aanbod is tegelijkertijd wat het ontzettend lastig maakt om het juiste CRM systeem te vinden voor uw onderneming.


Voordelen van een CRM systeem

De eenvoud waarmee een CRM systeem in gebruik kan worden genomen zorgt ervoor dat bijna elk bedrijf in zeer korte tijd al een aantal van deze grote voordelen ervaart:

  • Beheren klantgegevens

    Alle contactgegevens en correspondentie van uw klanten worden centraal opgeslagen en zijn altijd inzichtelijk voor alle belanghebbende binnen uw organisatie. Hierdoor weet u altijd wat er zich afspeelt binnen uw klantenkring.
  • Verbeteren verkoop

    Een CRM systeem helpt u om de behoeftes van uw klanten te analyseren. Door de behoefte van uw klanten in kaart te brengen wordt het makkelijk in een vroeg stadium nieuwe verkoopkansen te herkennen.
  • Soepelere klachtenafhandeling

    Voorkom ontevreden klanten door uw klachtenafhandeling te stroomlijnen met een CRM systeem. Hierdoor voorkomt u dat een klacht te lang blijft liggen en u klanten kwijt raakt.
  • Gerichte marketing

    Doordat u steeds meer weet wat uw klanten willen kunt u zeer gerichte marketing campagnes opzetten en deze monitoren vanuit uw eigen systeem. Hierdoor ziet u direct resultaat van uw marketing en kunt u, indien nodig, tijdig bijsturen.
  • Betere samenwerking

    Iedere medewerker beschikt altijd over de juiste gegevens, de laatste versies van documenten en is op de hoogte van de huidige afspraken met de klant. Dit voorkomt miscommunicatie en zorgt voor een gestroomlijnde communicatie, zowel onderling als naar uw klanten.

Nadelen van een CRM systeem

Door rekening te houden met de mogelijke valkuilen van een CRM systeem zijn deze in veel gevallen geheel te voorkomen. Hieronder noemen wij de meest gehoorde nadelen bij de keuze van een CRM systeem.

  • De kosten

    De kosten van een CRM systeem zijn afhankelijk van hoe groot uw bedrijf is, hoeveel medewerkers de software gaan gebruiken en van hoeveel functionaliteiten u gebruik wilt maken. Als u hier hele hoge eisen aan stelt dan kunnen de kosten behoorlijk hoog oplopen, een simpel CRM systeem is echter al beschikbaar vanaf enkele euro’s per gebruiker per maand.
  • Het vinden van het juiste CRM systeem

    Een CRM systeem vinden is geen probleem, maar het vinden van het juiste systeem voor uw onderneming is vaak nog een hele opgave. Door goed in kaart te brengen wat uw wilt bereiken met het CRM systeem kunt u een concrete functionaliteitenlijst opstellen. Op basis van deze lijst kunt u toetsen of de software past bij uw onderneming.
  • Weerstand van werknemers

    Verandering is voor de meeste mensen lastig. Een nieuwe manier van werken roept al gauw weerstand op, ook als het uiteindelijk om een verbetering gaat. Door de medewerkers die met het CRM systeem aan de slag gaan vroegtijdig te betrekken bij het project, is deze weerstand vaak om te zetten in positieve energie doordat ze volledig op de hoogte zijn van alle mogelijkheden.

CRM systemen vergelijken

Er zijn tientallen verschillende CRM systemen met ieder zijn eigen voor- en nadelen. Dit maakt het kiezen van de juiste CRM software er niet eenvoudig op. Door een aantal belangrijke vragen te beantwoorden weet u wat u nodig heeft en waar u op moet letten bij het maken de juiste keuze.

De basisgegevens van uw bedrijf

  • In welke sector is uw bedrijf werkzaam?
  • Hoeveel mensen werken er bij uw bedrijf?
  • Hoeveel medewerkers gaan er gebruikmaken van het CRM systeem?
  • Hoeveel medewerkers verwacht u dat er binnen 3 jaar gebruik gaan maken van het systeem?

Formuleer een concrete doelstelling

Het in kaart brengen van uw doelen is belangrijk bij het kiezen voor een CRM leverancier. Het geeft de leverancier een goed beeld waarom u met een CRM systeem aan de slag wilt gaan en is voor u belangrijk om achteraf te kunnen evalueren.

Als u bovenstaande zaken op orde heeft, is het tijd om een CRM systeem te gaan zoeken welke kan zorgen voor het behalen van uw doelstellingen. Om het kaf van het koren te scheiden hebben wij ervoor gezorgd dat u met onze vergelijkingstool een eerste selectie kunt maken op basis van uw wensen qua functionaliteiten, budget en het type installatie.

Heeft u hulp nodig bij het kiezen van het juiste CRM systeem? Vraag onze gratis CRM wijzer aan en ontvang:

  • Een shortlist van 7 CRM leveranciers die het beste passen bij uw onderneming
  • Een schatting van de kosten van uw CRM systeem
  • Een overzicht van de meest gebruikte functionaliteiten door soortgelijke bedrijven
Ontvang uw gratis CRM wijzer


U kunt ook altijd contact opnemen met onze supportlijn: 0299 200 310 of mail naar info@crmoverzicht.nl.

Laptop
Notebook

Cloud, on-premises of hosted systeem?

Afhankelijk van de gestelde doelen moet er een keuze worden gemaakt tussen de verschillende type installaties. Ieder heeft zo zijn voor- en nadelen afhankelijk van waar u naar op zoek bent.

Cloud

  • U bent niet verantwoordelijk voor het beheer van de hardware
  • U bent niet verantwoordelijk voor het beheer van de software
  • De software is standaard en minder gericht op afwijkende werkprocessen
  • Maatwerk aanpassingen zijn vaak niet mogelijk
  • Geen grote initiële investering
  • Lage maandelijkse kosten

On-premise

  • U heeft de soft- en hardware in eigen beheer en bent hier zelf voor verantwoordelijk
  • Updates en ondersteuning van de leverancier gaan vaak op basis van SLA of nacalculatie
  • De software is in staat complexere werkprocessen te ondersteunen
  • Hoge initiële investering, lage maandelijkse kosten
  • Maatwerk aanpassingen zijn vaak mogelijk
  • Data staat lokaal opgeslagen waardoor privacy beter is gewaarborgd

Hosted

  • U heeft de soft- en hardware niet in eigen beheer en bent hier niet zelf voor verantwoordelijk
  • De software is in staat complexere werkprocessen te ondersteunen
  • Data staat opgeslagen in een ‘eigen’ omgeving waardoor privacy beter is gewaarborgd
  • Maatwerk aanpassingen zijn vaak mogelijk
  • Redelijk hoge initiële investering; hoge maandelijkse kosten

Functionaliteiten van een CRM systeem

Een CRM systeem is samengesteld uit functionaliteiten die ondersteuning bieden aan de bedrijfsprocessen. Er zijn een aantal standaard processen als contactbeheer welke bij praktisch elke onderneming voorkomen, deze zitten dan ook standaard in elk CRM systeem. Andere functionaliteiten ondersteunen processen die slechts voor enkele sectoren of slechts voor één bedrijf nodig zijn. Hieronder vindt u een overzicht van de meeste gebruikte functionaliteiten;

  • Call center
  • Contact management
  • Customer service
  • Marketing
  • Rapportages
  • Sales
  • Project management
  • Workflow

De kosten van een CRM systeem

Een CRM systeem kan al voor een klein bedrag per maand worden aangeschaft maar daar zitten wel beperkingen aan. De kosten worden voornamelijk beïnvloedt door de volgende factoren:

  • Gebruikers

    De leveranciers geven een licentie uit per gebruiker. Hoe meer werknemers er van het CRM systeem gebruik maken, des te hoger de kosten.

  • Installatie

    De keuze tussen on-premises, hosted of cloud is van grote invloed op de kosten van een CRM systeem. Kiest u voor een on-premises CRM systeem dan heeft u een hoge initiële investering en lage maandelijkse kosten, maar heeft u alle vrijheid. Kiest u voor een standaard cloud oplossing dan heeft u een lage initiële investering en lage maandelijkse kosten maar zijn de functionaliteiten beperkt.

  • Functionaliteiten

    Afhankelijk van de functionaliteiten die u wenst voor uw onderneming, zal de prijs van het CRM systeem hoger of lager uitvallen.

    • Add-ons / Add-ins

      Geen enkele leverancier heeft alle functionaliteiten zelf in huis. Vaak zijn er koppelingen met derden waardoor een bepaalde functionaliteit alsnog snel kan worden toegevoegd aan het CRM systeem. Hier worden vaak wel nog extra kosten voor gerekend.

    • Maatwerk

      De hoeveelheid maatwerk heeft een grote invloed op de prijs van een CRM systeem. Software dat volledig op maat is gemaakt voor uw onderneming heeft een behoorlijk hoog prijskaartje.

Wilt u weten wat het uw organisatie kost om een CRM systeem te integreren in de bedrijfsvoering?

Vul een aantal gegevens in en u ontvangt van ons een whitepaper met daarin uitgebreide informatie over de implementatie van een CRM systeem.

Ontvang uw gratis CRM wijzer
Keyboard
Cup of coffee