kosten CRM systeem

De kosten van een CRM systeem

De kosten van een CRM systeem worden voornamelijk opgebouwd uit 5 hoofdfactoren. Ontdek waar u rekening mee moet houden bij de aanschaf van uw CRM systeem.

Als CRM systemen allemaal maar niks zouden kosten namen we het meest uitgebreide systeem met alle beschikbare functionaliteiten. Helaas is dat niet het geval en is het belangrijk om goed af te bakenen wat noodzakelijk en wat een luxe is. Voor een ieder die op zoek is naar een CRM systeem zijn er een aantal belangrijke keuzes die gemaakt moeten worden.

Maar voor het zover is, is het verstandig om een idee te hebben van wat het perfecte systeem gaat kosten. Om een goede schatting te maken voor de kosten moeten een aantal zaken in acht genomen worden. De kosten worden voornamelijk opgebouwd uit 5 onderdelen. 

Gebruikers

Ongeacht wat u voor systeem neemt, hoe meer mensen gebruiken, hoe hoger de kosten zullen zijn. Dit geldt voor alle soorten systemen. Bedenk dus goed hoeveel mensen in uw organisatie gebruik moeten maken van het systeem. 

On-premises of cloud

De keuze tussen on-premises of cloud is eveneens van invloed op de kosten. In het geval van een on-premises oplossing kunt u rekenen op een hogere aanschafkosten. Bij cloud wordt er vaak een maandelijkse vergoeding gevraagd. Deze oplossing heeft lagere instap en is erg geschikt voor bedrijven met een kleiner implementatiebudget. 

Functionaliteiten

Het aantal functionaliteiten is medeverantwoordelijk voor de kosten. Het gaat dan niet enkel om het aantal maar ook om welke functies. U kunt zich voorstellen dat de ene functie lastiger te ontwikkelen is dan de ander. Sommige functies zijn al standaard aanwezig in het bedrijf en andere moeten nog gemaakt worden. Hier zitten dan natuurlijk ook weer kosten aan verbonden. 

Maatwerk

Wanneer men bij een leverancier aankomt is de kans bijzonder klein dat de software afgestemd is voor uw bedrijfsprocessen. Om het maximale uit uw systeem te halen is het vaak nodig om aanpassingen te doen aan het al bestaande. Het kan voorkomen dat de interface net even anders moet of een functionaliteit met een kleine aanpassing perfect is. De hoeveelheid van maatwerk is van grote invloed op de kosten voor uw implementatie. 

Add-ins

Niet iedere leverancier heeft alle functionaliteiten in eigen huis. En soms ook niet genoeg tijd of mankracht om deze te ontwikkelen. Daarom gaan leveranciers zo nu en dan een samenwerking aan met andere leveranciers. Zo kan een leverancier u wel alle functionaliteiten aanbieden, alleen dan wel door een derde partij. 

Lees meer over:
CRM CRM systeem Kosten

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

8 cruciale functies van callcenter-software

CRM-software kan een callcenter op verschillende manieren ondersteunen. Hoe u uw callcenter-processen kunt optimaliseren met CRM, dat leest u hier.

Lees verder

Alles over het Retail CRM: onmisbaar voor de detailhandel

POS, e-commerce, apps en het e-receipt: dit zijn de CRM-functies waarvan de detailhandel kan profiteren.

Lees verder