CRM-systeem start-ups

CRM-systeem voor start-ups

Waar moeten start-ups op letten bij het kiezen van een CRM-systeem?

Het wordt steeds belangrijker voor bedrijven van alle groottes en industrieën om zich op hun klanten te concentreren en hun behoeften tijdig te herkennen. In een concurrerende markteconomie worden kleine bedrijven en start-ups steeds moeilijker op te zetten.

Tegelijkertijd waren de groeimogelijkheden en het succesvol opzetten van een bedrijf voor de toekomst zelden groter dan tegenwoordig. Terwijl de concurrentie waarschijnlijk op afstand naar digitalisering kijkt, kunnen start-ups nu het cruciale concurrentievoordeel behalen dat zo belangrijk is geworden.

CRM-systemen zijn vaak de eerste stap in de digitale toekomst van een bedrijf en helpen bij het afstemmen van de strategie van uw organisatie op de behoeften en wensen van uw klanten, waardoor uiteindelijk uw omzet toeneemt, de klantloyaliteit toeneemt, de service verbetert, kortom, precies het beslissende concurrentievoordeel.

Maar waar moeten startups op letten bij het kiezen van een CRM-systeem dat geschikt is voor hun bedrijfstak? Wat is absoluut noodzakelijk, wat zal in de toekomst belangrijk zijn en wat kan in het begin worden verwaarloosd? En welk type opslag moet u gebruiken? Cloud, op locatie of een combinatie van beide? We willen al deze vragen onderzoeken en verduidelijken waar startups en kleine bedrijven die voor het eerst naar een CRM-systeem zoeken, rekening moeten houden.

Start-ups - Innovatie en groei

Als startende onderneming worden startups geclassificeerd met een innovatief bedrijfsidee en een groot groeipotentieel. Vaak bewegen deze jonge bedrijven zich in markten die nog niet open of opwindend zijn en allereerst een gestructureerd bedrijfsmodel moeten vinden. Dit betekent echter niet dat deze bedrijven geen concurrentie hebben.

Als het bedrijfsconcept van een start-up voldoet aan de affectie van de klanten, ontstaan vergelijkbare bedrijven, meestal gedragen door grote investeerders uit een vergelijkbare of gerelateerde sector zoals onkruid. Daarom is een gestage en snelle groei voor startups van essentieel belang om op lange termijn te kunnen scoren met hun bedrijfsidee.

Hoewel de normen voor het bedrijventerrein nog moeten worden vastgesteld, moeten startups zich nog steeds onderwerpen aan bepaalde wetten van de markt of de klantenkring. Hoge niveaus van bruikbaarheid, toegankelijkheid en snelle verwerking van klantenservice, contactbeheer en leadconversie spelen een steeds belangrijkere rol in vrijwel elke zakelijke omgeving.

Niet alleen relevant voor grote bedrijven

Klanten zijn dus gewend aan een bepaalde hoeveelheid service in hun dagelijkse omgeving. Dit niveau wordt ook verwacht van een start-up. Met name bij nieuwe innovatieve bedrijfsgebieden is men met name afhankelijk van positieve beoordelingen van klanten en mond-tot-mondreclame. Voor de klant moet het hele pakket correct zijn, zodat hij klaar is om het product of de service aan te bevelen.

CRM-systemen zijn zeker niet exclusief voor grote bedrijven. Integendeel, deze kunnen het cruciale voordeel bieden van stabiele en snelgroeiende bedrijfsresultaten.

Wat is CRM?

CRM staat voor Customer Relationship Management en beschrijft de oriëntatie van een bedrijf en zijn bedrijfsprocessen op de behoeften van zijn klanten. In dit geval, alle relevante gegevens aan een klant, dus naast de werkelijke contactgegevens en al die voor communicatie (e-mails, telefoontjes, sociale mediadiensten, messenger, etc.), huidige en eerdere verkopen, of zelfs beoordelingen, in een centrale Klantbestand verzameld en opgeslagen.
Deze klantbestanden worden opgeslagen in een centrale database die toegankelijk is voor elke geautoriseerde medewerker van een bedrijf. Alle afdelingen werken dus met dezelfde geldige gegevens, wat het aantal fouten vermindert en processen ook aanzienlijk versnelt. We willen hieronder nader bekijken wat CRM-systemen kunnen doen.

Eenvoudig beheer van klantgegevens

Startups moeten relatief snel omgaan met een hele reeks verschillende spelers. Leveranciers, belastingadviseurs, investeerders, banken enz. Enerzijds en bestaande en potentiële klanten anderzijds. Geïnteresseerde partijen moeten worden gewonnen als klanten, bestaande klanten regelmatig.

Easy Excellisten kan binnenkort de verschillende contacten niet meer beheren, dan is een effectief contactbeheer absoluut noodzakelijk. Waarom niet direct hiermee beginnen, in plaats van dat u later alle contactgegevens onnodig in een overeenkomstige toepassing moet importeren. Aan de ene kant wordt contactbeheer veel duidelijker en efficiënter gemaakt, aan de andere kant wordt de manier waarop contacten worden beheerd een directe bedrijfscultuur.
Het zal u ook helpen om de status van een klant beter te volgen en strategieën te ontwikkelen die de conversieratio verhogen en een hogere voltooiing garanderen.

Verbeterde verkoop

Naast eenvoudig contactbeheer, kunnen goede CRM-tools veel meer doen. Ze helpen het verkoopteam om op het juiste moment contact op te nemen met de juiste klant met het juiste aanbod. Maar niet elk verkoopgesprek leidt automatisch tot een positief resultaat.

Met tal van functies helpen CRM-systemen om te leren van de negatieve ervaringen en daarmee de verkoopkansen aanzienlijk te verbeteren. Alle gegevens worden opgeslagen, samengevoegd en geanalyseerd in het CRM-systeem.

Evenzo kunnen de klantenservice of alle andere medewerkers de status van een klant zien en weten ze altijd precies hoe ze in elke fase moeten worden verzorgd. Op deze manier werkt iedereen veel efficiënter en effectiever, wat absoluut essentieel is in de verkoop.

Gebruik sociale netwerken

Bijna alle startups komen op het punt dat een uitgebreide klantenservice onvermijdelijk wordt. Vooral via sociale media willen veel, vooral jongere klanten contact opnemen met het bedrijf. Met een sociale CRM kunnen de meest voorkomende platforms zoals Facebook, Twitter of LinkedIn rechtstreeks worden geïntegreerd en kunt u centraal via het systeem alle vragen of andere berichten van klanten en prospects nastreven. Evenzo kunnen de sociale mediaplatforms ook worden gebruikt voor marketing. Alle campagnes worden duidelijk weergegeven op bijbehorende dashboards en kunnen worden gemonitord. Als een campagne bijzonder mislukt, kan deze onmiddellijk worden afgesloten en kunnen nieuwe worden verwisseld.

Houd groei in de gaten

Het doel van startups is om zichzelf en hun product op de lange termijn op de markt te positioneren. In de meeste gevallen betekent dit dat ze moeten groeien. Hiermee moet ook rekening worden gehouden bij het kiezen van een geschikt CRM-systeem.

Aan de ene kant zou dit in staat moeten zijn om later flexibel andere gebruikers toe te voegen, en om gemakkelijk en gemakkelijk functies te boeken, en aan de andere kant voldoende interfaces bieden voor andere programma's. Dit zal in de toekomst zeer belangrijk worden, bijvoorbeeld als een ERP-systeem in het nog jonge bedrijf moet worden geïntegreerd.

Enerzijds moeten startups ervoor zorgen dat ze kiezen voor een flexibel en betrouwbaar systeem op basis van flexibele betalingsmodellen. Vooral bij het begin van een bedrijf is elke euro belangrijk.

Een investering in een CRM-systeem is altijd de moeite waard, maar u moet niet betalen voor onnodige functies en licenties. Daarom wordt het vaak aanbevolen voor start-ups om hun weg naar de Cloud te vinden omdat er geen hoge initiële investering vereist is.

Lees meer over:
Start-ups

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Dit moet u weten over after-sales management

Leer hoe u uw klantbehoud na de verkoop kunt optimaliseren met behulp van de juiste CRM-software.

Lees verder

8 cruciale functies van callcenter-software

CRM-software kan een callcenter op verschillende manieren ondersteunen. Hoe u uw callcenter-processen kunt optimaliseren met CRM, dat leest u hier.

Lees verder