Zorg CRM

Zorg CRM voor patiëntenwerving

Het feit dat klantrelaties belangrijk zijn, is ondertussen bij ieder bedrijf bekend. Maar hoe zit het met de gezondheidszorg?

Kortom, handel en gezondheidszorg verschillen al alleen door het feit dat klanten eigenlijk patiënten zijn. CRM (Customer Relationship Management) zou dus eigenlijk de verkeerde term zijn, en daarom komt men ook vaak de term Patient Relationship Management (PRM) tegen. Een dergelijk systeem helpt tegemoet te komen aan de behoeften van zorgverleners. Net als andere bedrijfsorganisaties kunnen zorgbedrijven een CRM-systeem gebruiken om het relatiebeheer met hun patiënten aanzienlijk te verbeteren, maar een zorg-CRM biedt ook aanzienlijk meer voordelen waarop we ons willen concentreren.

Concurrentie ook in de gezondheidsindustrie

Het ziekenhuis is niet hetzelfde als een ziekenhuis, en de privatisering van veel eerder openbare instellingen vergroot ook de verschillen in hoe men wordt beheerd. Uiteindelijk realiseren de patiënten, die, indien mogelijk, beslissen op het apparaat dat ze prefereren, dit. Als gevolg hiervan moeten ziekenhuizen en medische praktijken ook up-to-date blijven en voortdurend nieuwe aanbiedingen voor hun patiënten creëren. Niet alleen kan de loyaliteit van patiënten worden versterkt en uitgebreid met een CRM-systeem, maar het kan ook helpen om de bureaucratie aanzienlijk te verminderen. Afspraken worden vaak nog steeds met de hand geschreven in een kalender en rondgedragen, wat vaak vereist dat het om fouten gaat. De patiënt is vooral belangrijk naast een hoogwaardige service en, natuurlijk, optimale gezondheidszorg, evenals de veilige verwerking van hun gegevens.

Aanzienlijke verschillen in CRM in de gezondheidszorg

In principe zijn er twee verschillende CRM-systemen die een rol spelen in de gezondheidssector. Omdat patiënten op twee verschillende manieren worden verworven, vereist dit vaak twee verschillende systemen. Aan de ene kant komen mensen naar een spreekkamer wanneer ze ziek zijn en vinden meestal wat ze zoeken, aan de andere kant worden ze toegevoegd door verwijzing van een andere arts, die een andere vorm van CRM vereist. Het laatste gaat over de relatie met andere instellingen, minder over de patiënten zelf, terwijl het eerste duidelijk op de patiënt is gericht. Het is daarom belangrijk om optimaal met andere faciliteiten te netwerken en de patiënt een optimale service te garanderen. Bovenal speelt de uitwisseling van informatie een belangrijke rol op alle niveaus.

Alle informatie altijd bij je

Er moet voor worden gezorgd dat alles de juiste informatie bij de hand en bij de hand heeft, met inachtneming van het privacybeleid. Mobiel gebruik speelt ook een centrale rol in ziekenhuizen. Al tijdens het bezoek kunnen alle relevante gegevens bijvoorbeeld op een tablet worden bekeken. Met de introductie van het digitale patiëntendossier wordt nog een belangrijk verantwoordelijkheidsgebied voor CRM toegevoegd. Alle opgeslagen gegevens kunnen direct worden bekeken, de patiënt kan via geschikte toepassingen worden gecontacteerd, aan afspraken worden herinnerd, enzovoort. Gezondheidsfaciliteiten kunnen op veel manieren profiteren van een CRM en moeten dergelijke toepassingen niet langer opgeven.

25 september 2019

Lees meer over:
Zorg CRM PRM Gezondheidszorg

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Wisseling van de wacht: SuperOffice introduceert nieuwe CEO

Lars Engbork zal de positie over gaan nemen van Gisle Jentoft, die de CRM-leverancier in 18 jaar tijd naar nieuwe hoogten heeft kunnen begeleiden.

Lees verder

HubSpot optimaliseert CRM-oplossing: alles over de nieuwste lente-update

Een blik op de toekomst van CRM-oplossingen, waarin AI centraal lijkt te staan.

Lees verder