Microsoft deelt cijfers: klanttevredenheid toegenomen dankzij Copilot

Dit heeft de Amerikaanse techgigant bekendgemaakt tijdens het ‘Dynamics 365 Business Applications launch event’.

Velen van ons zullen ongetwijfeld wel eens van Microsofts Copilot gehoord hebben. Zo is de digitale assistent beschikbaar en inzetbaar voor financiële afdelingen of sales. Maar ook klantenservice-afdelingen kunnen al enige tijd volop profiteren van de slimme technologieën waarover de Copilot beschikt. 

De cijfers

Dat customer support-afdelingen voordeel kunnen halen uit het gebruik van de AI, dat blijkt dus wel uit de cijfers die Microsoft tijdens het evenement met de wereld deelde. Zo bleek dat:

  • De optimalisatie en verbeterde efficiëntie binnen customer-support afdelingen heeft geleid tot een grotere klanttevredenheid; 12% om precies te zijn. 
  • Copilot helpt ook bij het sneller oppakken en afhandelen van klantcases. Hierdoor kon het aantal opgeloste zaken per uur met maar liefst 14% verhoogd worden. 
  • Ook testte de Amerikaanse techgigant de applicatie onder het eigen personeel. Hierin werd al vrij snel duidelijk dat men niet meer zonder zou kunnen: 77% van de gebruikers gaf namelijk aan dat ze geen afstand wilden nemen van de virtuele assistent. De populariteit van de tool werd ook door een andere statistiek benadrukt: de gemiddelde afhandelingstijd van klantcases werd namelijk met 12% gereduceerd. 

Lees ook: “Microsoft Copilot for Sales: dit moet u weten

Efficiëntie is de sleutel

Copilot for Service beschikt over een breed scala aan functionaliteiten. Zo kan het bijvoorbeeld klantgesprekken samenvatten, waardoor customer support agents na afloop precies in kunnen zien wat er is besproken. Wel zo handig, als men bijvoorbeeld meerdere afspraken na elkaar heeft. Het zorgt er tegelijkertijd voor dat ze beter aan het gesprek deel kunnen nemen, ze hoeven zich immers niet druk bezig te houden met notities en dergelijke. 

Dergelijke functionaliteiten dragen vooral bij aan het vergroten van de efficiëntie binnen de afdeling, wat op zijn beurt weer bijdraagt aan het verhogen van de klanttevredenheid. Des te sneller, maar ook beter klanten geholpen kunnen worden, des te eenvoudiger het werk voor de medewerker wordt. Hierdoor ervaren zij niet alleen minder stress, maar zorgt het uiteindelijk ook voor een effectieve afhandeling van klachten en vragen. 

De toekomst van AI en CRM

Iedereen wil tegenwoordig iets met AI. En als we deze cijfers lezen, is dat ook niet zo gek. Deze ontwikkeling zien we ook volop terug in veel software-applicaties waarvan we dagelijks gebruik maken: ontwikkelaars en leveranciers zijn druk bezig met de integratie van allerlei slimme technologieën, die het gebruik ervan moeten optimaliseren. 

Wat de toekomst ons zal brengen, dat is nog relatief onduidelijk. Wel zullen we de activiteiten van CRM-leveranciers in de gaten gaan houden. Want dat een toekomst met AI eraan komt, dat lijkt inmiddels onvermijdelijk. En dus kunnen we allemaal maar beter goed voorbereid zijn. 

Bron

CX Today: “Microsoft: Copilot for Service Boosts Customer Satisfaction by 12 Percent” - 10 mei 2024.

15 mei 2024

Lees meer over:

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Wisseling van de wacht: SuperOffice introduceert nieuwe CEO

Lars Engbork zal de positie over gaan nemen van Gisle Jentoft, die de CRM-leverancier in 18 jaar tijd naar nieuwe hoogten heeft kunnen begeleiden.

Lees verder

HubSpot optimaliseert CRM-oplossing: alles over de nieuwste lente-update

Een blik op de toekomst van CRM-oplossingen, waarin AI centraal lijkt te staan.

Lees verder