Klantcontact

3 Manieren om de band met uw klanten te verbeteren

Hier zijn 3 manieren om het contact met uw klant te verbeteren en hoe deze in uw voordeel te gebruiken is.

Het contact met klanten kan soms lastig zijn maar ook een bron van informatie, mits hier goed op wordt ingespeeld. Een goed contact kan namelijk inzichten opleveren die een ontevreden klant nooit zou delen. Hier zijn 3 manieren om het contact met uw klant te verbeteren en hoe deze in uw voordeel te gebruiken is.

Voorkom social media rants

Met de sociale media kanalen als uitlaatklep komt het dikwijls voor dat een negatieve ervaring gedeeld wordt in menig tijdlijn. Om te voorkomen dat meerdere mensen zich aansluiten en op dezelfde wijze uitlaten over de kwestie is het voor bedrijven van belang actief op zoek te gaan naar dit soort klachten. Facebook, Twitter en andere mediums zijn uitgerust met een opsporingstool waarmee gezocht kan worden naar bijvoorbeeld uw bedrijfsnaam. Maak gebruik van deze functies om te voorkomen dat klachten onbeantwoord blijven.

Medewerkers

Een bedrijf heeft verschillende contactpunten met zijn klanten. Face-to-face in de winkel, aan de telefoon van de klantenservice of digitaal via een chatbox of social media. Drie verschillende manieren van communiceren. De klant verwacht echter dezelfde service van elk contactmoment met een bedrijf. Daarom is het belangrijk dat iedereen die met de klant in aanraking komt op dezelfde wijze handelt en over de juiste kennis beschikt.

De verschillende klantencontacten zorgen voor een spreiding van alle informatie. Met een goed CRM systeem kan informatie, waar deze ook verkregen wordt, centraal worden opgeslagen wat een hoop voordelen voor een bedrijf kan opleveren. 

Personaliseer het aanbod

Aan de hand van de aankopen van de klant kan al enigszins een profiel worden opgesteld. Zo kan er ongeveer worden berekent wanneer een nieuw product zal worde gekocht of wanneer een extra dienst geleverd kan worden. Voeg daar de informatie van de klantenservice en social media aan toe en je beschikt over een boel informatie. Met vragen, klachten of opmerkingen krijg je vooral inzicht in de gebruikerservaring van specifiek die ene klant. Gebruik al deze informatie om een gepersonaliseerd aanbod te doen.  

4 december 2018

E-mail campagnes met een CRM-systeem

E-mail is nog altijd een essentieel onderdeel van de marketing en met een CRM-systeem beheer je eenvoudig al je campagnes.

Lees verder

Mobile CRM - Waarom is dat belangrijk?

Omdat bijna iedereen tegenwoordig zijn smartphones gebruikt, lijken mobiele bedrijfstoepassingen steeds essentiƫler te worden. Maar geldt dat ook voor CRM?

Lees verder