Klantcontact

3 Manieren om de band met uw klanten te verbeteren

Hier zijn 3 manieren om het contact met uw klant te verbeteren en hoe deze in uw voordeel te gebruiken is.

Het contact met klanten kan soms lastig zijn maar ook een bron van informatie, mits hier goed op wordt ingespeeld. Een goed contact kan namelijk inzichten opleveren die een ontevreden klant nooit zou delen. Hier zijn 3 manieren om het contact met uw klant te verbeteren en hoe deze in uw voordeel te gebruiken is.

Voorkom social media rants

Met de sociale media kanalen als uitlaatklep komt het dikwijls voor dat een negatieve ervaring gedeeld wordt in menig tijdlijn. Om te voorkomen dat meerdere mensen zich aansluiten en op dezelfde wijze uitlaten over de kwestie is het voor bedrijven van belang actief op zoek te gaan naar dit soort klachten. Facebook, Twitter en andere mediums zijn uitgerust met een opsporingstool waarmee gezocht kan worden naar bijvoorbeeld uw bedrijfsnaam. Maak gebruik van deze functies om te voorkomen dat klachten onbeantwoord blijven.

Medewerkers

Een bedrijf heeft verschillende contactpunten met zijn klanten. Face-to-face in de winkel, aan de telefoon van de klantenservice of digitaal via een chatbox of social media. Drie verschillende manieren van communiceren. De klant verwacht echter dezelfde service van elk contactmoment met een bedrijf. Daarom is het belangrijk dat iedereen die met de klant in aanraking komt op dezelfde wijze handelt en over de juiste kennis beschikt.

De verschillende klantencontacten zorgen voor een spreiding van alle informatie. Met een goed CRM systeem kan informatie, waar deze ook verkregen wordt, centraal worden opgeslagen wat een hoop voordelen voor een bedrijf kan opleveren. 

Personaliseer het aanbod

Aan de hand van de aankopen van de klant kan al enigszins een profiel worden opgesteld. Zo kan er ongeveer worden berekent wanneer een nieuw product zal worde gekocht of wanneer een extra dienst geleverd kan worden. Voeg daar de informatie van de klantenservice en social media aan toe en je beschikt over een boel informatie. Met vragen, klachten of opmerkingen krijg je vooral inzicht in de gebruikerservaring van specifiek die ene klant. Gebruik al deze informatie om een gepersonaliseerd aanbod te doen.  

4 december 2018

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Microsoft wil klantenservice met behulp van AI revolutionaliseren

Het zogeheten Dynamics 365 Contact Center moet bedrijven gaan helpen met het optimaliseren van klantinteracties.

Lees verder

Wisseling van de wacht: SuperOffice introduceert nieuwe CEO

Lars Engbork zal de positie over gaan nemen van Gisle Jentoft, die de CRM-leverancier in 18 jaar tijd naar nieuwe hoogten heeft kunnen begeleiden.

Lees verder