Cloud CRM
Functionaliteiten Cloud CRM

Functionaliteiten Cloud CRM

Ontdek wat de belangrijkste functionaliteiten van een Cloud CRM zijn en hoe deze u op een dagelijkse basis uw bedrijf kunnen ondersteunen.

Een Customer Relationship Management (CRM) -systeem heeft een aantal opwindende en nuttige functies die bedrijven helpen klantrelatiebeheer naar een nieuw niveau te tillen. Op dit punt willen we ons concentreren op de belangrijkste functies van een CRM-systeem in de Cloud en hoe het nuttig kan zijn voor bedrijven en hoe deze kunnen worden geïntegreerd in het dagelijks leven. Naast de standaardtools die elk CRM-systeem zou moeten dekken, kijken we ook naar de nieuwste prestaties en innovaties van de CRM-leveranciers en identificeren we welke u voor uw bedrijf moet gebruiken.

Klant- en contactbeheer

Elk CRM-systeem, ongeacht bij wat voor bedrijf het is geïmplementeerd, moet de juiste functies voor contactbeheer hebben. Dit is een van de centrale taken van een dergelijk systeem. Contacten worden opgeslagen op een centrale locatie en zijn toegankelijk voor elke medewerker met de juiste toegang. Dit geeft iedereen een gemeenschappelijk niveau van informatie over de klant en zorgt voor transparantie en snelle verwerking van alle vragen en zorgen van klanten in het bedrijf. Op deze manier kunnen alle klantactiviteiten chronologisch worden weergegeven in speciale klantbestanden.

Alle taken en contactpunten kunnen ook worden gekoppeld aan inkomende en uitgaande e-mails. Alle contacten kunnen eenvoudig uit de inventarisgegevens worden geïmporteerd en maken zo een snelle overgang naar het nieuwe CRM-systeem mogelijk. Nadat alle gegevens in het CRM-systeem zijn ingevoerd, kunnen deze worden opgenomen in workflows voor leadkwalificatie, opportunity- en campagnebeheer en een eenvoudige informatiestroom. Dit geeft u een echt 360 ° -beeld van uw klanten.

Multi-channel met het CRM

Het is belangrijk om de klanten op de best mogelijke manier te bedienen via alle beschikbare kanalen. In klant- en contactbeheer komen alle contactpunten met de klant samen. Om ervoor te zorgen dat deze kunnen worden onderzocht en uiteindelijk op de best mogelijke manier kunnen worden gebruikt, moeten ze niet alleen centraal worden opgeslagen, maar ook duidelijk worden weergegeven. Multi-channel tools verbinden alle kanalen in real-time. Of het nu gaat om e-mail, telefoon, live chat of sociale media, het systeem kan bijhouden wanneer een klant de site bezoekt, een e-mailcampagne leest of op sociale media met het bedrijf communiceert. Dit resulteert in een nog betere klantenservice.

Workflows voor verkoop

Veel CRM-systemen hebben nu slimme automatiseringsmogelijkheden die verkoopteams in een bedrijf veel tijd besparen. Routinetaken worden nu door de tools overgenomen en automatisch uitgevoerd. Met de juiste instelling van workflows kunnen verschillende processen eenvoudig worden geautomatiseerd, kunnen verantwoordelijkheden worden gedefinieerd en eenvoudig worden uitgevoerd na goedkeuring. Het is ook mogelijk om andere processen aanzienlijk te vereenvoudigen en te versnellen met behulp van bepaalde koppelingsregels en macro's.

Analyse tools

Naarmate een bedrijf groeit, groeit ook de behoefte aan kennis over hun eigen klanten, en er zijn altijd nieuwe manieren om hen in goede moed te houden. Het verzamelen van gegevens van elke verkoopactiviteit zorgt voor een gedegen analyse die uiteindelijk helpt de klant en zijn gewoonten beter te begrijpen. Real-time rapportage biedt inzicht in verschillende distributietrends. Dit maakt marketingcampagnes, activiteitenrapporten of teamprestatierapporten gemakkelijk en snel. Door verschillende dashboards te maken, kunnen deze trends gedurende een langere periode worden geanalyseerd en duidelijk worden weergegeven. Op deze manier kunnen voorspellingen worden gemaakt en kan worden uitgelegd hoe de huidige verkoopcijfers zich in de toekomst zullen ontwikkelen.

Procesmanagement

In een bedrijf werken de meest uiteenlopende afdelingen samen. Met gericht procesbeheer weet elke betrokken deelnemer op elk moment wat hij moet doen en wat de status van elk proces is. Eenmaal gedefinieerd, hoeven de bijbehorende processen alleen te worden uitgevoerd, wat niet alleen tijd bespaart, maar ook tot een veel transparantere workflow leidt. Over het algemeen hebben CRM-systemen veel functies voor verbeterde teamsamenwerking. Via real-time feeds, chatfuncties of zelfs een gedeelde agenda kan elke gebruiker direct en direct zien hoe de status van een bepaald proces is geordend en kennis met elkaar kunnen worden gedeeld.

Projectmanagement

Een deel van deze verbeterde communicatie wordt ook weerspiegeld in projectmanagement. Hier kunnen projecten eenvoudig worden gemaakt en gekoppeld aan de respectieve contactpersoon of account. Alle voortgang tot het afsluiten van een bedrijf kan worden gevolgd. Met chatfuncties kunt u ook vragen stellen over de afzonderlijke processen, die vervolgens door alle rechthebbende kunnen worden bekeken en beantwoord. Dit verbetert niet alleen de communicatie, maar zorgt ook voor aanzienlijk snellere doorloop van projecten. Bovendien kan de in de projecten verzamelde kennis worden opgeslagen en opnieuw worden gebruikt voor latere projecten.

Marketing automatisering

Verkoop, marketing en service zijn drie afzonderlijke afdelingen, maar ze profiteren van elkaar wanneer ze allemaal toegang hebben tot dezelfde geldige gegevens. Sitebezoekers kunnen worden gevolgd als leads, campagnes kunnen eenvoudig worden uitgevoerd en Google-advertenties zijn gemakkelijk te bekijken en te beheren. Hoe meer gegevens over de service, of zelfs de websites en sociale mediakanalen men kan verzamelen over de betreffende klant, hoe gerichter de marketing campagnes kunnen worden ontwikkelt die leiden tot een meer veelbelovend resultaat. Zelfs e-mailmarketingcampagnes kunnen zelfs worden geautomatiseerd. Met vooraf gedefinieerde parameters kan het systeem bepaalde e-mail op een bepaald tijdstip naar bepaalde groepen mensen verzenden en dit handmatig doen zonder veel ophef.

Beveiliging en privacy

Een van de belangrijkste problemen met betrekking tot Cloud CRM is altijd de kwestie van beveiliging. Hiervoor worden ook een aantal functies gebruikt, die het mogelijk maken om met het systeem te werken en tegelijkertijd te zorgen voor wettelijke vereisten en gegevensbeveiliging. Door rollen, profielen of teams te definiëren, kan aan de individuele gebruiker eigenschappen worden toegewezen die uiteindelijk zijn toegangsrechten bepalen. Gegevens worden gecodeerd en gedecodeerd door het systeem zelf, zodat ze altijd worden beschermd door onbevoegde toegang.

AI-tools in Cloud CRM-systemen

Laten we tot slot eens kijken naar tools voor kunstmatige intelligentie, die vandaag al in de Cloud met sommige CRM-systemen zijn uitgerust. Hoe langer een AI in gebruik is, hoe meer het leert en hoe meer gegevens het heeft, hoe beter het wordt. Na verloop van tijd kunnen nauwkeurige voorspellingen van trends, afwijkingen, gesprekken of kansen worden gedaan. Het systeem kan ook helpen bij het stroomlijnen van workflows door elk station te analyseren en verbeteringen voor te stellen. Door gegevensrecords te analyseren, is het ook mogelijk om elke lead te voorspellen, zodat het onmiddellijk mogelijk is om te zien hoe waardevol een overeenkomstige lead is en hoe groot de kansen zijn om er een klant uit te genereren.

Bovendien bieden CRM-systemen in de Cloud tal van andere functies en handige tools, waardoor ze een onmisbare hulp zijn voor elk klantgericht bedrijf. Iedereen die vandaag nog steeds zonder een bijbehorend systeem werkt, verliest binnenkort het contact met zijn concurrenten.

on-premises

Zijn uw gegevens veilig in een on-premises CRM-systemen?

Bedrijven kiezen vaak om redenen van gegevensbescherming voor een lokaal CRM-systeem. Hier leest u of de data echt veiliger zijn.

Lees verder
on-premises

Wat zijn de nadelen van een on-premises CRM-systeem?

Een on-premises CRM-systeem heeft verschillende nadelen in vergelijking met andere licentie- en gebruiksmodellen. Lees hier wat ze zijn.

Lees verder