CRM-software voor de filmindustrie

Lees hier hoe de filmindustrie meer rendement kan halen met behulp van CRM-software.

Bioscopen en filmmakers willen natuurlijk zo veel mogelijk mensen aantrekken om hun films te komen zien. Met de juiste (CRM)-software wordt dat steeds makkelijker, want door de digitalisering worden steeds meer bioscoopkaarten online gekocht en worden meer films online gekeken via platforms zoals Netflix en Disneyplus. Wij leggen u graag uit hoe u als bedrijf binnen de filmindustrie en cultuursector gebruik kan maken van een CRM-oplossing.

Inhoudsopgave

Wat is CRM?

CRM of customer relationship management betreft het structureel toepassen van een strategie, gericht op het optimaliseren van klantrelaties. De beste vertaling is ‘het beheer van klantrelaties’. Optimale klantrelaties en een goed beheer daarvan zijn bepalend voor klanttevredenheid en klantrendement.

CRM levert veel data op over uw relaties. Met deze data bent u doorlopend in staat uw verkoopprocessen beter te organiseren en succesvoller te maken. De data en klantgegevens worden in een centrale database opgeslagen, waardoor iedereen toegang heeft op elk moment.

Waarom is CRM-software belangrijk?

CRM is van grote invloed op het rendement van uw verkoopprocessen. Het is bepalend voor de kwaliteit van klantrelaties en heeft grote invloed op uw verkoopresultaten en de winstgevendheid van uw organisatie. Uw potentiële klanten hebben keuze uit meerdere soorten films en platforms. Of zij naar uw film kijken is deels afhankelijk hoe makkelijk ze de tickets kunnen kopen, geïnformeerd zijn over uw film en waar deze te zien is. Met CRM-software kunnen voorgaande bioscoopbezoekers worden geïnformeerd over nieuwe films die uitkomen met een nieuwsupdate. Bij platforms kan dit via een nieuwsbrief via de mail. Naast de bovengenoemde voordelen zorgt een CRM-systeem ervoor dat bedrijven automatisch bij het voldoen aan wettelijke randvoorwaarden zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Modules

Onder CRM-software is het mogelijk meerdere modules te hangen. Wij nemen een module onder de loep die voor de filmindustrie relevant is. Wij gaan het hebben over DMS.

DMS

Volgens de definitie is DMS een Document Management Systeem dat helpt bij de verwerking en de opslag van allerlei documenten. Het heeft als doel om alle documenten in een bedrijf te digitaliseren en op een wijze alle documenten te archiveren dat ze op elke moment eenvoudig te vinden zijn. Dit is handig bij een CRM-systeem, omdat er veel wordt gedaan met klantgegevens en documenten. Daarbij biedt DMS-software een groot aantal functies om documenten te maken en te coördineren, te bewerken en ook te controleren en te versturen. Daardoor worden de bedrijfsprocessen in de onderneming op een overzichtelijke manier vereenvoudigd en geoptimaliseerd, wat zorgt voor transparantie. Met behulp van een gedetailleerde zoekfunctie kunnen gebruikers de documenten op elk moment gemakkelijk vinden, omdat deze een eenduidige tag meekrijgen en zo opgeslagen worden. Dat gebeurt al direct bij het openen of creëren van het bewuste document. Of het nu gaat om rekeningen, e-mails met of zonder bijlagen, alles kun je centraal verwerken en archiveren. Bovendien beschikken DMS-systemen over functies waarmee je documenten kunt volgen.

Conclusie: Met de juiste software brengt elke film meer geld op

Met de juiste CRM-software komt de filmindustrie een stuk verder. CRM gepaard met een WMS-module zorgt voor een vloeiende samenwerking tussen de afdelingen wat resulteert in minder fouten tijdens het werk, meer transparantie en een beter overzicht over de lopende bedrijfsprocessen. Ook zorgt het voor een hoger rendement. Tijdens het zoeken naar de juiste software is het belangrijk om de wensen en behoefte van het bedrijf op een rij te zetten. Er zijn veel verschillende CRM-pakketten die allemaal aangepast zijn op verschillende bedrijfsgroottes en branches. Via onze ‘website’ kunt u filteren op uw eigen situatie.

Lees meer over:

Hoe kan CRM de financiële dienstverlening ondersteunen?

CRM is voor de financiële dienstverlening een handige tool om op een juiste wijze met klantgegevens om te gaan. Wij leggen uit hoe CRM werkt voor de financiële dienstverlening.

Lees verder

Klantloyaliteit optimaliseren met CRM: 4 tips

Klantloyaliteit is van uiterst belang om klanten te behouden. Wij leggen uit hoe CRM klantloyaliteit en klantbehoud kan versterken.

Lees verder