Cloud CRM
CRM app

CRM app

Met een CRM app heeft u altijd de toegang tot het CRM systeem en zijn uw medewerkers altijd op de hoogte van de benodigde informatie.

Maar laten we eerst eens kijken hoe deze mobiele applicaties werken en verduidelijken welke functies er beschikbaar zijn, wat misschien wel de beperkingen van een desktopversie zijn, en wat de technische vereisten zijn voor een mobiel CRM-systeem.

Belangrijke voordelen van mobiele CRM app

Vooral voor werknemers die vaak onderweg zijn, bieden mobiele CRM-systemen tal van verschillende voordelen. Dankzij een kalenderintegratie kunnen afspraken gemakkelijk en handig onderweg worden gepland in de mobiele oplossingen. Of men kan eenvoudig inbellen bij vergaderingen via de juiste functies. Je hebt toegang tot leads, contacten of klanten en kunt informatie direct bewerken. 

Evenzo kunnen alle bestanden worden geopend en gedeeld wanneer ze op dashboards worden geopend. Alle klanttransacties kunnen worden beheerd, gevolgd en beantwoord, en, last but not least, toegang tot actuele gegevens is mogelijk onderweg. Kortom, het volledige CRM-systeem kan tegenwoordig worden weerspiegeld op mobiele apparaten. Dit wordt optimaal ingesteld naar de terminal, voor een hoge mate van gebruiksvriendelijkheid.

Versnellen bedrijfsprocessen

Waarom is het de moeite waard het CRM-systeem te worden beschikbaar voor mobiele apparaten gemaakt? Welnu, de bovengenoemde voordelen maken het voor elke verkoopvertegenwoordiger veel gemakkelijker om de juiste informatie te verstrekken. Bedrijfsprocessen kunnen veel sneller worden afgehandeld als alle informatie over een klant direct beschikbaar is via het CRM-systeem. Het kan worden gebruikt voor de hele contacthistorie, waardoor het voor de veldwerker veel gemakkelijker is om voor de betreffende klant te zorgen. Zelfs werknemers zonder direct klantcontact kunnen het mobiele CRM-systeem gebruiken, bijvoorbeeld om afspraken te beheren.

Speciale aandacht voor veiligheid

Maar hoe veilig zijn mobiele CRM-systemen eigenlijk en is het geen hoog risico als bedrijf? De beste CRM's hebben uitgebreide beveiligingsfuncties, zoals multi-level authenticatie en VPN-vereisten, om de beveiliging te waarborgen. Regelmatige beveiligingsupdates en functie-updates vinden ook automatisch plaats, zodat gebruikers dergelijke updates niet handmatig hoeven te maken. Bovendien is het echter ook voor worden gezorgd dat de terminals zelf zijn PIN-beschermd en kan eventueel ook op afstand vergrendelen en kunnen worden aangepast. 

De respectieve toegangsrechten moet ook centraal worden beheerd en de gegevens moeten worden ondersteund door regelmatige back-ups. Bij het veranderen van personeel moet er ook op worden gelet dat alle persoonlijke gegevens van de terminal worden verwijderd voordat deze aan een nieuwe medewerker kunnen worden overgedragen.

Meerdere afdelingen profiteren

Niet alleen klassiek klantrelatiebeheer is aanzienlijk verbeterd. Vanwege het toenemende belang van mobiliteit en flexibiliteit worden de eisen van klanten steeds groter. Verkoopteams profiteren echter van verhoogde efficiëntie, lagere administratieve overhead en voortdurende beschikbaarheid van gegevens overal in de Cloud. Marketing teams kunnen uw klanten aan pakken in een geheel nieuwe manier en profiteren op die manier ook van een mobiele CRM. De klantenservice kan vragen van klanten veel sneller beantwoorden met behulp van terminals en dit via alle kanalen. 
Bovendien profiteren ze van de expertise van de hele onderneming omdat ze allemaal altijd hetzelfde systeem delen. Zelfs de IT-teams van een bedrijf kunnen profiteren van mobiele CRM, inclusief het volledige ontwikkelingsplatform voor mobiele applicaties met standaardintegratie met de back-end van een CRM-systeem.

Klanten altijd in focus

Een CRM-app heeft dus verschillende voordelen op verschillende afdelingen van een bedrijf. Documenten kunnen veel sneller worden verwerkt, bijvoorbeeld als het verkoopteam een order rechtstreeks van de klant ontvangt, kan hij deze rechtstreeks in het systeem invoeren en dit kan daar rechtstreeks vanuit het kantoor worden verwerkt. Dit is slechts een voorbeeld van hoe mobiele CRM werkt. Dankzij mobiele CRM-oplossingen kunnen eerder ongebruikte wachttijden op de luchthaven of in hotellobby's efficiënt worden gebruikt om taken uit te voeren. Het uiteindelijke doel van mobiele CRM is om sterker te focussen op de behoeften van klanten, die dankzij mobiele CRM-systemen nu veel beter en sneller kunnen opnemen en uiteindelijk borstvoeding kunnen geven.

Lees meer over:
Cloud CRM CRM app
Oriƫntatie

Hoe lang kan ik mijn CRM-software gebruiken?

Zo zorgt u ervoor dat u zo lang mogelijk gebruik kunt maken van uw CRM-software.

Lees verder
Oriƫntatie

Evalueer uw CRM om het maximale eruit te halen

Hoe kom je erachter of de CRM-software oplevert waarvoor je deze hebt aangeschaft?

Lees verder