Salesforce's nieuwe kortingsbeheer functie

Salesforce kondigt de release aan van een nieuwe kortingsbeheer functie voor zijn CRM-oplossing.

Eerder deze maand kondigde de Amerikaanse CRM-expert Salesforce de integratie van een nieuw kortingsbeheer in zijn bestaande CRM-platform aan.  

Redenen voor publicatie

Jujhar Singh, COO en GM van Salesforce Industry Cloud, zei dat kortingsprogramma's ondanks hun belang vaak zijn gebaseerd op backoffice ERP-systemen en puntoplossingen of spreadsheets. 

Mediapauzes

In veel gevallen zouden alleen werknemers van de financieel geaccepteerde compartimenten toegang hebben tot de daarin beheerde kortingsgegevens. Dit zou resulteren in een mediapauze zodra verkopers de wijzigingen in kortingen moeten bijwerken. 

Voor wie is het nieuwe kortingsmanagement bedoeld?

De nieuwe functie voor kortingsbeheer kan worden geïntegreerd met elk Salesforce-cloudproduct. Het ondersteunt met name bedrijven die afhankelijk zijn van netwerken om hun producten te verkopen. Denk bijvoorbeeld aan de automobielindustrie of bedrijven in de consumentengoederen- en maakindustrie. 

Overal relevante gegevens beschikbaar maken

Volgens Singh is de hoop dat de digitalisering van kortingsprogramma's samenwerking mogelijk maakt die uitbetalingen en programmatracking automatiseert. Er moet één gegevensbron worden gemaakt die toegankelijk is voor alle relevante werknemers. 

Bedrijfsinformatie

Daarnaast heeft de nieuwe functie ook tools om alle business intelligence-statistieken bij te houden, te automatiseren en aan te passen. 

Prognoses

Door historische kortingsgegevens te gebruiken, kunt u ook voorspellingen doen over welke kanaalpartners het meest zullen profiteren van welke kortingsprogramma's. 

Andere kenmerken

Door middel van een geïntegreerde tracking van uitbetalingen in vergelijking met de respectieve verkopen in verschillende markten, kunnen aanbiedingen ook specifiek worden aangepast aan de respectieve regio. Daarnaast zijn er veel andere functies en tools beschikbaar voor klanten, zoals portaltoegang voor wederverkopers, wat de transparantie en het vertrouwen moet vergroten, evenals het bijhouden van de kortingsstatus.  

Alweer de tweede innovatie

Naast Loyalty Management,dat in januari werd uitgebracht, is de nieuwe functie al detweede innovatie dit jaar. Beide releases zullen naar verwachting waardevolle ondersteuning bieden aan bedrijven in tijden van de pandemie.

19 juli 2021

Lees meer over:

Highlights Xapti Spring 21 Release

Het Xapti team ontwikkelt continu door aan de functionaliteiten van de software. De Spring21 release is inmiddels doorgevoerd bij alle klanten en gebruikers.

Lees verder

Zoho lanceert Canvas

De eerste designstudio in de industrie die de CRM-beleving voor ondernemingen opnieuw vormgeeft.

Lees verder