Salesforce's nieuwe kortingsbeheer functie

Salesforce kondigt de release aan van een nieuwe kortingsbeheer functie voor zijn CRM-oplossing.

Eerder deze maand kondigde de Amerikaanse CRM-expert Salesforce de integratie van een nieuw kortingsbeheer in zijn bestaande CRM-platform aan.  

Redenen voor publicatie

Jujhar Singh, COO en GM van Salesforce Industry Cloud, zei dat kortingsprogramma's ondanks hun belang vaak zijn gebaseerd op backoffice ERP-systemen en puntoplossingen of spreadsheets. 

Mediapauzes

In veel gevallen zouden alleen werknemers van de financieel geaccepteerde compartimenten toegang hebben tot de daarin beheerde kortingsgegevens. Dit zou resulteren in een mediapauze zodra verkopers de wijzigingen in kortingen moeten bijwerken. 

Voor wie is het nieuwe kortingsmanagement bedoeld?

De nieuwe functie voor kortingsbeheer kan worden geïntegreerd met elk Salesforce-cloudproduct. Het ondersteunt met name bedrijven die afhankelijk zijn van netwerken om hun producten te verkopen. Denk bijvoorbeeld aan de automobielindustrie of bedrijven in de consumentengoederen- en maakindustrie. 

Overal relevante gegevens beschikbaar maken

Volgens Singh is de hoop dat de digitalisering van kortingsprogramma's samenwerking mogelijk maakt die uitbetalingen en programmatracking automatiseert. Er moet één gegevensbron worden gemaakt die toegankelijk is voor alle relevante werknemers. 

Bedrijfsinformatie

Daarnaast heeft de nieuwe functie ook tools om alle business intelligence-statistieken bij te houden, te automatiseren en aan te passen. 

Prognoses

Door historische kortingsgegevens te gebruiken, kunt u ook voorspellingen doen over welke kanaalpartners het meest zullen profiteren van welke kortingsprogramma's. 

Andere kenmerken

Door middel van een geïntegreerde tracking van uitbetalingen in vergelijking met de respectieve verkopen in verschillende markten, kunnen aanbiedingen ook specifiek worden aangepast aan de respectieve regio. Daarnaast zijn er veel andere functies en tools beschikbaar voor klanten, zoals portaltoegang voor wederverkopers, wat de transparantie en het vertrouwen moet vergroten, evenals het bijhouden van de kortingsstatus.  

Alweer de tweede innovatie

Naast Loyalty Management,dat in januari werd uitgebracht, is de nieuwe functie al detweede innovatie dit jaar. Beide releases zullen naar verwachting waardevolle ondersteuning bieden aan bedrijven in tijden van de pandemie.

19 juli 2021

Lees meer over:

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Wisseling van de wacht: SuperOffice introduceert nieuwe CEO

Lars Engbork zal de positie over gaan nemen van Gisle Jentoft, die de CRM-leverancier in 18 jaar tijd naar nieuwe hoogten heeft kunnen begeleiden.

Lees verder

HubSpot optimaliseert CRM-oplossing: alles over de nieuwste lente-update

Een blik op de toekomst van CRM-oplossingen, waarin AI centraal lijkt te staan.

Lees verder