Salesforce kondigt nieuwe Einstein AI-assistenten aan

Salesforce kondigt een nieuwe generatie AI-assistenten aan, waarmee het gebruikers wil ondersteunen op het gebied van klantrelatiebeheer.

Wie ook maar een beetje tech-nieuws volgt, zal ongetwijfeld opgemerkt hebben dat de berichtgeving over nieuwe AI-tools alsmaar toeneemt, ook op onze website. Na de nieuwste introducties van tech-giganten als Zoom en HubSpot kon CRM-ontwikkelaar Salesforce natuurlijk niet achter blijven. In dit artikel werpen wij een blik op de drie nieuwste technologische snufjes, onthuld tijdens Dreamforce 2023 eerder deze maand. 

Einstein Copilot

Einstein Copilot zal fungeren als persoonlijke assistent binnen het Salesforce CRM-systeem. Het is de bedoeling dat de kunstmatige intelligentie de verkoopmedewerkers zal ondersteunen en begeleiden, gedurende het gehele verkoopproces. Zo zal het bijvoorbeeld aanbevelingen geven, gebaseerd op klantgedrag of andere gegevens die de AI tot zijn beschikking heeft in het systeem. Gebruikers zullen ook in staat zijn om de bot vragen te stellen over klantgegevens. 

Toch zijn de sales-medewerkers niet de enigen die baat kunnen hebben van de AI-assistent. Zo kan het marketeers bijvoorbeeld helpen in het formuleren van teksten, of het ontwerpen van landingspagina’s. Dit doet de AI op basis van beschikbare data over het (aankoop)gedrag van klanten en websitebezoekers. De klantenservice kan de tool inzetten om de werkdruk te verminderen, zo is het bijvoorbeeld in staat om vragen van klanten te beantwoorden. 

De laatste functionaliteit, en misschien wel het meest bijzondere, is dat de Salesforce AI proactief voor u op onderzoek uit zal gaan. Als een klant een vraag stelt zal het niet alleen antwoord geven, het probeert in dat geval ook mee te denken door andere relevante opties aan te bieden. Andere mogelijkheden zijn: een actieplan opstellen naar aanleiding van een sales call, de orderstatus van een bestelling controleren en het wijzigen van de verzenddatum.

Einstein Copilot Studio

Deze AI-tool is ontwikkeld om de Copilot naar wens aan te passen. U kan de AI prompts, modellen en vaardigheden aanleveren waardoor het zich zal ontwikkelen. Hiermee kunt u de assistent steeds meer inrichten om aan te sluiten op uw wensen, voorkeuren en behoeften om het zo om te dopen tot de perfecte assistent. 

Einstein 1 Platform

Salesforce Einstein 1 Platform is ingericht om AI-gestuurde CRM-ervaringen te faciliteren op basis van alle beschikbare data en om de AI-gestuurde apps verder te ontwikkelen. Parker Harris, Co-Founder en CTO van Salesforce, legt uit: 

“Met Data Cloud en Einstein AI op het Einstein 1 Platform, kunnen bedrijven eenvoudig AI-gestuurde apps en workflows creëren die de productiviteit verhogen, de kosten verlagen en geweldige klantervaringen opleveren.” 

Daarnaast legt de Amerikaanse techgigant uit waarom deze applicatie zo belangrijk is: data omtrent klanten is binnen organisaties vaak gefragmenteerd. Volgens Salesforce gebruiken organisaties gemiddeld 1.061 verschillende applicaties, waarvan nog geen 30% geïntegreerd is met het centrale systeem. Deze gegevens bevinden zich dus op allerlei spreekwoordelijke eilanden. Het doel van het Einstein 1 Platform is dan ook om deze eilanden bij elkaar te brengen (Salesforce, 12 september 2023)

De potentie van generatieve AI in CRM

Ieder klantgericht bedrijf heeft baat bij het gebruik van een CRM-systeem in zijn dagelijkse werkzaamheden. In een tijd waarin de verwachtingen van klanten torenhoog zijn, is het van cruciaal belang om snelle, hoogwaardige klantenservice aan te bieden. Op de lange termijn is dit van onschatbare waarde in het bindingsproces met uw klant. 

Dit is dan ook precies waar Salesforce ondersteuning hoopt te bieden. De AI kan uw werk van u overnemen waardoor klanten sneller geholpen kunnen worden en zo houdt u tijd over voor het allerbelangrijkste dat er is: binden met uw klant. Daarnaast zorgt het er ook voor dat u uw data beter en overzichtelijker op kan slaan. Processen en werkzaamheden worden hierdoor eenvoudiger en efficiënter ingericht.

Door de AI-assistenten flexibel in te richten, kunnen gebruikers deze aanpassen om aan te sluiten op hun eigen behoeften en voorkeuren. Zo zal de kunstmatige intelligentie u als een ware assistent ondersteunen in het behalen van uw doelen.

26 september 2023

Lees meer over:
all

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Dit is de online trend van het moment: Brazilian Marketing

Alles over deze unieke vorm van marketing, die vooral populair is op het social media-platform TikTok, leest u hier.

Lees verder

Event: alles over retailmedia ontdekt u hier

De belangstelling voor efficiënte retailmedia is aanzienlijk aan het groeien. Er is dan ook geen goede reden om de Retail Media Day 2024 niet bij te wonen.

Lees verder