Effectievere klantwerving door partnership TikTok en HubSpot

Beide organisaties willen bedrijven helpen het proces van klantwerving eenvoudiger in te richten. Lees hier hoe ze dat gaan doen.

Met maar liefst 1 miljard actieve gebruikers in het jaar 2023 vindt videoplatform TikTok zichzelf terug op plek zes van de populairste social media-platformen ter wereld. Daar waar velen wellicht nog helemaal niet stil hebben gestaan bij de potentie van het videoplatform, deed HubSpot dat wel. En daar kwam dit partnership uit voort, een samenwerking die ervoor moet zorgen dat bedrijven nog beter online klanten kunnen werven.

Statistieken

Wie denkt dat TikTok enkel wordt gebruikt door jongeren voor het uploaden van korte dansvideo’s, heeft het mis. Dankzij de potentie om via advertenties maar liefst 885 miljoen volwassen gebruikers wereldwijd te bereiken, zijn er inmiddels al meer dan vijf miljoen bedrijven actief op het platform. 

Met een omzet van maar liefst 2,4 miljard dollar in het eerste kwartaal van dit jaar, beleeft het Chinese bedrijf zachtst gezegd een goed jaar (Demandsage, augustus 2023). Een groot deel van deze omzet is afkomstig uit de mogelijkheid tot adverteren op de applicatie en om dit voor veel bedrijven toegankelijker te maken, slaan TikTok en HubSpot de handen ineen.

Primeur

Zodoende worden gebruikers van de Customer Relationship Management-software van HubSpot de eersten die van een samenwerking met TikTok kunnen genieten en hierdoor kunnen profiteren van de enorme reikwijdte die het platform heeft. Het doel van de integratie is om eenvoudiger leads op te sporen en deze vast te leggen in het Smart CRM-systeem van de Amerikaanse softwareontwikkelaar.

Gerelateerd: "Lead scoring met behulp van AI en HubSpot"

Centrale hub

Het Smart CRM-systeem van HubSpot fungeert als een centrale hub voor alle potentiële klanten en leads. Dat doet het door gegevens te verzamelen, wat leidt tot efficiënte workflows, betere analyses, inzichtelijke gegevens en een beter begrip van de klant en doelgroep. 

Karen Ng, SVP Product bij HubSpot, licht enthousiast toe: “We zoeken altijd naar manieren om onze klanten beter te laten groeien en TikTok geeft hen hiertoe onmiskenbaar de mogelijkheid. Dankzij deze integratie combineren we de zichtbaarheid van TikTok met het HubSpot-platform, om zodoende bedrijven te helpen met de transformatie van publiek naar waardevolle klanten.”

Volgens HubSpot komt dit partnership precies op tijd. Vaker dan ooit gaan consumenten namelijk binnen hun eigen sociale media-kring op zoek naar nieuwe merken en producten (HubSpot.com, 1 november 2023)

Hoe werkt het?

Dankzij de no-code integratie van beide platforms kunnen gebruikers hun leadgeneratie een boost geven, prospects binnen een centraal platform samenbrengen en profiteren van alles dat het CRM-systeem nog meer heeft te bieden. HubSpot voorziet geïnteresseerden van een vierstappenplan om aan de slag te gaan met het platform:

  1. Creëer een bedrijfsaccount op TikTok en koppel deze aan HubSpot.
  2. Start de advertentiecampagne op TikTok en synchroniseer de hieruit voortkomende leads in realtime met Smart CRM van HubSpot.
  3. Gebruik HubSpot’s Marketing Hub om de vergaarde leads op persoonlijke wijze te benaderen via verschillende kanalen als e-mail of sociale media. 
  4. Raadpleeg HubSpot’s AI-gestuurde analyse tool om inzicht te krijgen in uw campa gnes. Zo weet u precies wat wel en niet aanslaat bij de doelgroep.

“TikTok stelt bedrijven in staat om met doelgroepen en communities te interacteren, die ze anders nooit hadden kunnen bereiken”, vertelt Lorry Destainville, Head of Product Partnerships bij TikTok. “Dankzij deze nieuwe manier waarop men in contact treedt met bedrijven, zijn we enthousiast om adverteerders met HubSpot te helpen om te interacteren met de TikTok-community en hen in leads om te zetten. Dit is slechts het begin van een partnership waarvan wij geloven dat het allerlei soorten bedrijven succesvol op het platform kan maken.”

22 november 2023

Lees meer over:

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Microsoft wil klantenservice met behulp van AI revolutionaliseren

Het zogeheten Dynamics 365 Contact Center moet bedrijven gaan helpen met het optimaliseren van klantinteracties.

Lees verder

Wisseling van de wacht: SuperOffice introduceert nieuwe CEO

Lars Engbork zal de positie over gaan nemen van Gisle Jentoft, die de CRM-leverancier in 18 jaar tijd naar nieuwe hoogten heeft kunnen begeleiden.

Lees verder