Email marketing

Het dilemma van de ongeopende nieuwsbrief

Send Time Optimisation moet meer inzichten geven in de openingstijden van de verstuurde e-mails.

Het verzamelen van emailadressen is al een uitdaging op zich. Een veelgebruikte tactiek is om mensen eerst slechts een emailadres en vervolgens de overige gegevens in te laten vullen. Ook het laten aanmelden in ruil voor een korting is veel terugkerende strategie die zijn vruchten afwerpt. Met een lijst vol met emailadressen begint het pas het echte spel.

Er moet een email worden gemaakt die de doelgroep interessant vind. Deze kan je vullen met alles wat van toepassing is voor hen, dit kan verschillen van informatie omtrent jouw product, nieuwtjes tot nieuwe producten, afhankelijk van wat je verkoopt. Maar voordat mensen deze wondere wereld van jouw vakgebied betreden moeten zij wel daartoe worden verleid. Dit is waar click-trough-rates, clickbait en gepersonaliseerde onderwerp regels aan te pas komen. Wanneer deze geoptimaliseerd zijn, zijn we er helemaal klaar voor om de postvakken te bestormen en te vullen met alle nieuwswaardige content die we voor onze potentiële klanten hebben verzameld. Tenzij, ondanks alle A/B geteste ‘sesam open u’s’, de mails niet worden geopend of enkel worden aangeklikt om die vervelende rode 1 naast die digitale brief weg te werken. En dat alleen maar omdat de mail op het verkeerde moment in de inbox verscheen.     

Al dat harde werk voor niks. Echter zou marketing geen marketing zijn als we niet op zoek zouden gaan naar een oplossing voor het dilemma van de ongeopende nieuwsbrief. Met Send Time Optimisation tracht er een poging te worden gewaagd. Deze nieuwe functionaliteit moet meer inzichten geven in de openingstijden van de verstuurde e-mails. 

Dankzij uitgebreide analyses van het versturen en openen van mailings zorgt het systeem ervoor dat de volgende keer rekening gehouden wordt met de data van deze analyses. Zo wordt er onder andere gekeken naar het moment van openen, kliks en conversieratio’s om de volgende mail op het meest geschikte moment te versturen. Omdat dit voor ieder persoon anders is houdt het systeem ook hier rekening mee door voor ieder individueel de mail op zijn of haar beste tijdstip te versturen.

3 december 2018

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

AI voice-overs: een rage of de toekomst?

Zal de rol van stemacteur nog een toekomst hebben? Alles over AI-ondersteunde voice-overs, leest u hier.

Lees verder

De consument wil meer AI en een gepersonaliseerde klantreis

Alles over de bevindingen uit het Adobe Digital Trends-rapport, waarin duidelijk wordt dat een gepersonaliseerde klantervaring alsmaar belangrijker wordt.

Lees verder