Wat is digital marketing?

Met digital marketing automatiseert u veel marketingactiviteiten en heeft u meer (meetbaar) bereik met uw bedrijf.

De term ‘digital marketing’ is marketing via digitale technologieën. Digital marketing omvat meer dan alleen ‘online marketing’, want het omvat namelijk niet alleen kanalen die via internet te benaderen zijn maar alles wat digitaal is. Bijvoorbeeld dus televisie, maar ook SMS en DOOH (Digital Out Of Home) en radio. Tegenwoording zijn er maar weinig van de hedendaagse marketing kanalen die zich niet onder digital marketing bevinden. Tegenover digital marketing staat traditionele marketing zoals een papieren krant of een poster. Onder digital marketing valt ‘online marketing’, wat de grootste discipline is met daaronder verschillende takken zoals: SEO, SEA, e-mail marketing, social media, CRO (Conversion Rate Optimization), UX (User Experience), programmeren en video productie. Met de juiste CRM-Software kunt u deze disciplines op meest effectieve manier inzetten.

Inhoudsopgave

Waarom zou u aan digital marketing doen?

Mensen spenderen steeds meer tijd online en zijn steeds vaker in contact met digitale technologieën. Als u aanwezig wilt zijn waar je klant is zal u mee moeten in deze ontwikkeling. Daarnaast zitten ook vele voordelen aan digital marketing met de juiste CRM-software:

Meetbaarheid: Met de juiste CRM-software kan u de klantinteracties met digitale technologieën meten (in veel gevallen anoniem). Dit kunnen bijvoorbeeld zijn: vertoningen van een webpagina, kliks in een mail, het aantal conversies op een advertentie of pagina’s en het aantal bestellingen van een product. U creëert hierdoor inzichten en grip op activiteiten, kosten en op uw resultaten.

Kosten: U kunt met digital marketing voor minder geld een groter publiek bereiken dan bij traditionele marketing. Dit verschilt per kanaal en type content wat u inzet.

Targeting & doelgroepbepaling: Het verschilt per kanaal wat u van een klant weet en op welke manier u de doelroep kan bepalen (geanonimiseerd), zoals: bezoekers van je website, mensen met een specifieke interesse of een andere specifieke eigenschap.Hierdoor kunt u gerichter communiceren en bent u relevanter voor de ontvanger. Denk aan persoonlijke marketing zoals e-mailmarketing.

Digital marketing bereik: Met digital marketing kunt u mensen over bijna de hele wereld bereiken. U hoeft hierdoor niet een kantoor in het buitenland te hebben.

Beschikbaarheid: Digitale technologieën zijn in vaak 24 uur per dag beschikbaar, waardoor u op verschillende tijden kunt opereren wanneer de klant er open voor staat.

Automatiseren: Veel van de digitale marketing kanalen zijn te automatiseren. Met een eenmalige inspanning kunt u continu communiceren met leads en klanten.

Digitale database: Door een CRM-systeem te gebruiken kan alle data vanuit uw digitale marketingcampagnes in één centrale database gezet worden. Zo kunnen al uw medewerkers en afdelingen op elk moment bij de zelfde data en beter samenwerken.

Zoals u ziet zijn er veel voordelen in de digtale marketingwereld.

Zoeken naar de juiste CRM-software

Met de juiste CRM-software kunt u uw digitale marketing goed op weg helpen. In een sterk gediffiriënteerde markt is het zoeken naar passende software moeizamer. Wij willen u graag verder helpen op onze ‘website’.
 

Lees meer over:
highlight-picture

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Dit moet u weten over after-sales management

Leer hoe u uw klantbehoud na de verkoop kunt optimaliseren met behulp van de juiste CRM-software.

Lees verder

8 cruciale functies van callcenter-software

CRM-software kan een callcenter op verschillende manieren ondersteunen. Hoe u uw callcenter-processen kunt optimaliseren met CRM, dat leest u hier.

Lees verder