Wat is digital marketing?

Met digital marketing automatiseert u veel marketingactiviteiten en heeft u meer (meetbaar) bereik met uw bedrijf.

De term ‘digital marketing’ is marketing via digitale technologieën. Digital marketing omvat meer dan alleen ‘online marketing’, want het omvat namelijk niet alleen kanalen die via internet te benaderen zijn maar alles wat digitaal is. Bijvoorbeeld dus televisie, maar ook SMS en DOOH (Digital Out Of Home) en radio. Tegenwoording zijn er maar weinig van de hedendaagse marketing kanalen die zich niet onder digital marketing bevinden. Tegenover digital marketing staat traditionele marketing zoals een papieren krant of een poster. Onder digital marketing valt ‘online marketing’, wat de grootste discipline is met daaronder verschillende takken zoals: SEO, SEA, e-mail marketing, social media, CRO (Conversion Rate Optimization), UX (User Experience), programmeren en video productie. Met de juiste CRM-Software kunt u deze disciplines op meest effectieve manier inzetten.

Inhoudsopgave

Waarom zou u aan digital marketing doen?

Mensen spenderen steeds meer tijd online en zijn steeds vaker in contact met digitale technologieën. Als u aanwezig wilt zijn waar je klant is zal u mee moeten in deze ontwikkeling. Daarnaast zitten ook vele voordelen aan digital marketing met de juiste CRM-software:

Meetbaarheid: Met de juiste CRM-software kan u de klantinteracties met digitale technologieën meten (in veel gevallen anoniem). Dit kunnen bijvoorbeeld zijn: vertoningen van een webpagina, kliks in een mail, het aantal conversies op een advertentie of pagina’s en het aantal bestellingen van een product. U creëert hierdoor inzichten en grip op activiteiten, kosten en op uw resultaten.

Kosten: U kunt met digital marketing voor minder geld een groter publiek bereiken dan bij traditionele marketing. Dit verschilt per kanaal en type content wat u inzet.

Targeting & doelgroepbepaling: Het verschilt per kanaal wat u van een klant weet en op welke manier u de doelroep kan bepalen (geanonimiseerd), zoals: bezoekers van je website, mensen met een specifieke interesse of een andere specifieke eigenschap.Hierdoor kunt u gerichter communiceren en bent u relevanter voor de ontvanger. Denk aan persoonlijke marketing zoals e-mailmarketing.

Digital marketing bereik: Met digital marketing kunt u mensen over bijna de hele wereld bereiken. U hoeft hierdoor niet een kantoor in het buitenland te hebben.

Beschikbaarheid: Digitale technologieën zijn in vaak 24 uur per dag beschikbaar, waardoor u op verschillende tijden kunt opereren wanneer de klant er open voor staat.

Automatiseren: Veel van de digitale marketing kanalen zijn te automatiseren. Met een eenmalige inspanning kunt u continu communiceren met leads en klanten.

Digitale database: Door een CRM-systeem te gebruiken kan alle data vanuit uw digitale marketingcampagnes in één centrale database gezet worden. Zo kunnen al uw medewerkers en afdelingen op elk moment bij de zelfde data en beter samenwerken.

Zoals u ziet zijn er veel voordelen in de digtale marketingwereld.

Zoeken naar de juiste CRM-software

Met de juiste CRM-software kunt u uw digitale marketing goed op weg helpen. In een sterk gediffiriënteerde markt is het zoeken naar passende software moeizamer. Wij willen u graag verder helpen op onze ‘website’.
 

Lees meer over:
highlight-picture

Hoe kan CRM de financiële dienstverlening ondersteunen?

CRM is voor de financiële dienstverlening een handige tool om op een juiste wijze met klantgegevens om te gaan. Wij leggen uit hoe CRM werkt voor de financiële dienstverlening.

Lees verder

Klantloyaliteit optimaliseren met CRM: 4 tips

Klantloyaliteit is van uiterst belang om klanten te behouden. Wij leggen uit hoe CRM klantloyaliteit en klantbehoud kan versterken.

Lees verder