216 Accountants

Tess is de spin in het web voor 216 Accountants

216 Accountants noemt Tess de bril waarmee ze intern goed naar hun klanten kunnen kijken. Hier leggen ze uit waarom.

In een eerder artikel hebben we jullie mogen vertellen over de ontwikkeling en voordelen van Tess. Echter zouden we nu de ervaringen willen delen van een bedrijf dat gebruik maakt van deze oplossing. Een van die bedrijven is namelijk 216 (spreek uit ‘twee-één-zes’); een financieel dienstverlener met negen vestigingen door heel Nederland. Zij bieden inzicht in hoe het gebruik van Tess en de samenwerking met Acuity hun werkzaamheden heeft verbeterd.

Niet meer bouwen

Martin de Bie, adviseur nieuwe technologie en innovatie bij 216, vertelt: “Vóór Tess hadden we een relatiebeheersysteem maar deze sloot niet meer aan bij onze toekomstvisie. We wilden niet meer bouwen, maar partner worden met de juiste partij.”

“We vonden Tess in eerste instantie interessant vanwege de platformgedachte. Daarnaast was het een doorslaggevend punt dat Tess gebaseerd is op Salesforce-technologie”, vertelt de Bie. “We willen bij 216 een ecosysteem opbouwen waarbij we al onze bronnen m.b.t. klantdata kunnen koppelen. Tess leek ons het platform om dat gewenste ecosysteem op te bouwen. We herkenden onszelf daarnaast in de innovatieve gedachtegang die Acuity heeft. Acuity durft risico’s te nemen met een nieuw platform. Het leek ons een mooie kans om in te stappen en samen met Tess verder te kunnen groeien.”

Implementatie en samenwerking

Het daaropvolgende implementatieproces van Tess binnen de 216-organisatie is goed verlopen. “We wilden geen maatwerk meer. Tess kon relatief standaard bij ons geïmplementeerd worden,” Laat De Bie weten.

216 heeft verder goede ervaringen met de samenwerking met Acuity. “De samenwerking was prettig en de lijnen waren kort”, vertelt de Bie. “Samen met Acuity zullen we de innovatie van Tess meemaken en ook kunnen laten zien. Het is een proces waarbij we innoveren door wederzijds feedback te geven en steeds een stapje verder te zetten.”

Salesforce

De Bie is net zo enthousiast over de mobiele versie van Tess. Ook hier komt de kracht van de Salesforce-technologie naar voren. “Mijn collega’s kunnen straks de dag beginnen door hun smartphone te pakken en eenvoudig benodigde informatie m.b.t. klanten en processen te verkrijgen. Wij willen naar een toekomst waarin dit een vast onderdeel van hun werkdag wordt. Dit met notificaties gebaseerd op actuele stuurinformatie uit onderliggende bronnen om de klant optimaal te kunnen bedienen. Ze moeten ontdekken dat het een medium is waar je altijd snel die informatie kan ophalen. 216 wil namelijk daadwerkelijk de klant centraal stellen. Dit betekent dat we onze processen anders moeten inrichten en Tess gaat ons hierbij helpen.”

De Bie is te spreken over de mogelijkheden die Tess nu voor 216 biedt; “Tess is de belangrijkste link van ons naar de klant. Het is, bij wijze van spreken, de bril waarmee wij intern goed naar onze klanten kunnen kijken. Het is het centrale systeem waarin al onze klantdata samenkomt en zichtbaar is. De applicatie is dus eigenlijk de spin in het web.”

Toekomst

Er zijn volgens Martin de Bie genoeg toekomstplannen voor deze samenwerking; “In de toekomst willen we uitbreiden met Tess. Zo zit 216 te denken aan predictive alerting, waarbij het nog makkelijker wordt om te acteren op klantprocessen. Daarnaast willen we simpelweg verder groeien door steeds meer applicaties aan Tess te koppelen. Zo kunnen we ons ecosysteem verder opbouwen.”
Wil je meer weten over 216?

Lees meer over:
Casestudy

Casestudy: Jaga - Scapta

Waarom Jaga, wereldspeler in de ontwikkeling en productie van radiatoren, kiest voor Microsoft Dynamics 365 van Scapta.

Lees verder

Hoe vind je de juiste CRM voor jouw organisatie in 2021

Er is één constante factor die bepalend is voor het voortbestaan, de stabiliteit en het succes van een onderneming: relaties.

Lees verder