Sugar Market

Sugar Market biedt overzicht, data en contentcreatie

Sugar Market is de marketing automation oplossing van Sugar. Acuity legt uit wat de applicatie allemaal biedt.

Sugar Market is de eerste cloudapplicatie van SugarCRM waar wij deze maand een artikel aan zullen wijden. Voorheen heette deze software Salesfusion, die in de zomer van 2019 door SugarCRM werd gekocht en een nieuwe naam heeft gekregen. De belangrijkste vraag blijft natuurlijk: wat zijn de voordelen van Sugar Market voor de marketeer? Dit artikel gaat daar duidelijkheid in brengen.

Overzicht

Er zijn een aantal zaken waar iedere B2B-marketeer zich mee bezighoudt. Zij willen ten eerste kwalitatieve leads in het juiste volume. Deze worden verzameld dankzij de meetbare resultaten van hun marketinguitingen. Om daarbij te ondersteunen zijn er twee dingen die Sugar Market biedt; overzicht op data en de mogelijkheid om content te maken. De eerste term wordt getoond via Sugar Market’s dashboards. In één oogopslag weten deze duidelijk te maken hoe jouw ingezette marketingmiddelen presteren. Denk bijvoorbeeld aan het aantal geopende e-mails binnen een mailcampagne.

Overzicht houden op social media is een andere mogelijkheid. Sugar Market heeft namelijk een partnership met Oktopost waarin je je accounts kan beheren. Denk hierbij aan LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. Hier kan je bijvoorbeeld posts inplannen om te laten publiceren op een moment naar keuze. Een ander overzicht binnen Sugar Market is er eentje op leads, opportunities en conversies.

Data

De resultaten van je uitingen worden duidelijk door al deze marketingdata. Deze data kan ook geëxporteerd worden naar Excel. Inspelen op nieuwe ontwikkelingen wordt daarmee makkelijker. De dashboards kunnen bovendien qua lay-out aangepast worden. Individuele onderdelen binnen het dashboard, genaamd data cards, zijn te verschuiven naar een positie naar keuze. Zo kan jij de lay-out maken die jij het prettigst en meest overzichtelijk vindt.

Contentcreatie

Naast het overzicht op je activiteiten binnen Sugar Market, kan je veel van deze activiteiten ook uitvoeren binnen het marketing automation systeem. Het maken en uitsturen van content zijn hier de voornaamste activiteiten in. De drie onderdelen daarvan binnen het systeem zijn create, manage en analyse. De soorten content die je daarmee kan creëren liggen heel breed. Google-advertenties, lijsten met contacten en zelfs volledige campagnes zijn hier voorbeelden van.

Formulieren en e-mails kunnen op deze manier ook gemaakt worden. Onder formulieren vallen contactformulieren, enquêtes en inschrijfformulieren voor bijvoorbeeld nieuwsbrieven. Onthoud dat de eerstgenoemde een hele mooie tool is om met toestemming contactgegevens van potentiële klanten te verzamelen. In verband met de AVG-regels levert dit heel veel voordeel op.

Mails vormgeven kan zonder te coderen in Sugar Market’s e-mail builder gedaan worden. Met een drag-and-drop systeem kan je afbeeldingen, teksten en andere onderdelen in een ontwerp slepen. Je kan ook diverse bestaande templates als startbasis gebruiken, die je vervolgens alleen maar naar wens hoeft aan te passen. Het testen van je e-mailconcept is, zowel op desktop als mobiel, ook mogelijk, inclusief A/B-testen.

Campagnes en lead nurturing

De campagnes die je in Sugar Market kunt maken zijn heel uitgebreid. Dit kan variëren van een enkele mail-uitgave tot gehele nurture- en triggercampagnes. De nurturecampagnes verdienen een speciale vermelding. Je kan dankzij Sugar Market namelijk in je eentje de taak van velen uitvoeren.

Het naast elkaar draaien van meerdere geautomatiseerde nurturecampagnes is namelijk mogelijk dankzij Sugar Market’s nurture workflows. Je kan een stuk content op een bepaalde tijd naar een bepaalde contactlijst laten sturen. Vertakkingen in de workflow zijn er ook. Heeft een lid van een bepaalde lijst bijvoorbeeld niet gereageerd op een e-mail, dan kun je instellen dat deze naar een andere lijst gaat om opnieuw te nurturen. Het automatiseert een groot deel van je werk en koppelt ook alle benodigde data terug.

Het scoren van een lead is een veel voorkomend proces in nurturecampagnes. Ook hier biedt Sugar Market mogelijkheden voor. Het aantal profielen dat je een leadscore kan geven heeft geen limiet. Positieve en negatieve scores kunnen ook ten alle tijden worden toegevoegd. De omstandigheden waaronder dit gebeurd zijn in te stellen. Denk aan het soort content dat leadengagement voortbrengt, in welk segment ze zitten en hoe (in)actief ze zijn.

Na het creëren van je content komt daarna het managen ervan. Deze twee menu’s in Sugar Market lijken op elkaar. Bij het managen krijg je een overzicht van alle content die al bestaat, niet degene die je nog kan maken. Bij het managen kan je zaken aanpassen en prestatiestatistieken inzien. Dit kan indien nodig leiden tot het bijsturen van je marketingstrategie.

Lees meer over:

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Dit moet u weten over after-sales management

Leer hoe u uw klantbehoud na de verkoop kunt optimaliseren met behulp van de juiste CRM-software.

Lees verder

8 cruciale functies van callcenter-software

CRM-software kan een callcenter op verschillende manieren ondersteunen. Hoe u uw callcenter-processen kunt optimaliseren met CRM, dat leest u hier.

Lees verder