Salesforce

De voordelen van het gebruik van Salesforce

Salesforce is het nummer 1 CRM-platform van de wereld. Acuity legt uit waarom.

Salesforce is een cloud-based CRM-platform dat onder andere door Acuity geleverd wordt. Het is het tweede systeem waar we uitgebreid op in gaan deze maand. Salesforce stelt diverse modules en applicaties beschikbaar om jou en jouw collega's optimaal te ondersteunen bij de dagelijkse werkzaamheden. In dit artikel willen we graag een overzicht geven van de mogelijkheden die het platform biedt.

Sales

Salesforce heeft modules gericht op sales, service en marketing. Zo kunnen gebruikers binnen de SalesCloud alle relevante informatie ordenen omtrent leads, prospects en klanten. Dit brengt actuele klantinformatie binnen handbereik waardoor het gehele sales-team effectiever en efficiënter kan opereren. Groot voordeel is dat Salesforce ook mobiel beschikbaar is. Zo hebben salespersonen ook onderweg alle benodigde informatie bij de hand.

Service

De Servicecloud van Salesforce maakt het mogelijk om binnenkomende support-tickets doelgericht toe te kennen binnen het serviceteam. Zij kunnen deze vervolgens afhandelen. Door binnenkomende tickets op één plek te administreren worden wederkerende problemen snel ontdekt en opgelost. Voorkom op die manier miscommunicatie of problemen met het terugvinden van tickets. Het gebruik van Servicecloud maakt de supportafdeling responsief en verhoogt klanttevredenheid.

Marketing

Binnen de MarketingCloud van Salesforce kunnen jij en jouw collega's alle marketingactiviteiten organiseren en monitoren. Salesforce kan dus perfect aangepast worden naar jouw strategieën en best practices op het gebied van marketing. Bovendien verschaft het unieke inzichten over hoe en wanneer doelgroepen het best benaderd kunnen worden. Zo kunnen marketeers hun campagnes optimaal afstemmen op de wens van de desbetreffende doelgroep.

Samenwerken

Naast interne samenwerking richt Salesforce zich op oplossingen om de samenwerking met partners en klanten te verbeteren. Zo zijn er diverse portals beschikbaar die het mogelijk maken om te communiceren met deze groepen. Het delen van informatie en bestanden in de Cloud vereenvoudigt en versterkt de (externe) samenwerking. Zoals eerder genoemd is al deze content ook mobiel beschikbaar.

Integraties

Het Salesforce-platform kan gekoppeld worden aan andere relevante bedrijfsapplicaties. Data afkomstig uit deze applicaties kan de informatie in Salesforce aanzienlijk verrijken. Acuity heeft diverse koppelingen ontwikkeld (bijvoorbeeld Exact Online en Nmbrs) die standaard beschikbaar worden gesteld. Daarnaast denken wij graag mee over hoe de applicaties van onze klanten kunnen worden gekoppeld aan Salesforce. Standaard heeft het platform integraties beschikbaar met o.a. Office365 en Google. Zo kan je Salesforce gebruiken als platform waar alle benodigde informatie samenkomt en te zien is. Niet langer zal je je dus af hoeven te vragen waar een bepaald stukje data precies opgeslagen is.

Kant en klare apps

Naast koppelingen met bestaande applicaties, is het mogelijk om kant-en-klare oplossingen te installeren die jouw bedrijfsprocessen nog beter ondersteunen. Deze kant-en-klare (gratis of betaalde) oplossingen zijn te vinden in de Salesforce ‘winkel’ genaamd AppExchange. Salesforce biedt hierin oplossingen voor verschillende afdelingen en branches. 

En verder?

Salesforce is dus een voltallig platform dat (mobiel) beschikbaar is in meerdere talen. Het beschikt over uitgebreide rapportagemogelijkheden en geavanceerde privacy instellingen (sterk lettend op de AVG). Het product is schaalbaar en heeft een heldere focus op innovatie. In een later artikel zal één van onze Salesforce-gebruikers hun ervaringen delen over het gebruik van dit systeem.

Lees meer over:

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Dit moet u weten over after-sales management

Leer hoe u uw klantbehoud na de verkoop kunt optimaliseren met behulp van de juiste CRM-software.

Lees verder

8 cruciale functies van callcenter-software

CRM-software kan een callcenter op verschillende manieren ondersteunen. Hoe u uw callcenter-processen kunt optimaliseren met CRM, dat leest u hier.

Lees verder