SugarCRM

De talloze mogelijkheden van SugarCRM

SugarCRM is één van de oplossingen die Acuity biedt. In dit artikel geven ze een overzicht ervan.

Acuity crm werkt met meerdere CRM-applicaties. Eén daarvan is SugarCRM, waarmee wij bewust voor een partnership hebben gekozen. De SugarCRM-software sluit namelijk heel goed aan bij de gestelde eisen, wensen en verwachtingen van moderne klantgerichte organisaties. SugarCRM ontwikkelt hiervoor uitstekende software en heeft bovendien een toekomstbestendige CRM-roadmap uitgestippeld. Hierdoor is voor onze klanten een succesvolle toekomst verzekerd op het vlak van CRM. In dit artikel zullen wij een overzicht geven van diens mogelijkheden.

SugarCRM voor sales

Binnen sales ben je continu bezig met het opbouwen van langdurige klantrelaties. Ook ben je bezig met het ontwikkelen van verkoopkansen bij nieuwe en bestaande klanten. Om hen optimaal te kunnen bedienen is het gebruik van data essentieel. SugarCRM faciliteert een interactief platform waarin klantdata eenvoudig kan worden opgeslagen. Door gebruik te maken van persoonlijke tools en dashboards kan jouw organisatie sales optimaliseren.

360° klantbeeld

Goed accountmanagement begint bij accurate gegevens en overzicht. SugarCRM maakt het mogelijk om een 360° inzicht te krijgen in jouw klantenkring. Doordat de gehele klanthistorie altijd en overal beschikbaar is, weet iedereen binnen de salesafdeling wat de actuele status is van prospects, leads en klanten. Klantinformatie zit niet langer in het hoofd van medewerkers, maar ligt veilig geborgen op één centrale locatie. Doordat SugarCRM de mogelijkheid biedt om prioriteiten toe te kennen aan personen en opportunities, worden verkoopactiviteiten efficiënter en effectiever. Business Intelligence (BI) en uitgebreide rapportagemogelijkheden ondersteunen bij het analyseren van informatie en nemen van beslissingen.

Werken zoals jij dat wilt

Een eenduidige werkwijze binnen jouw organisatie is niet langer een utopie. SugarCRM stelt organisaties in staat om processen te standaardiseren en automatiseren naar wens. Standaardprocedures worden automatisch uitgevoerd. Hierdoor wordt door iedereen in jouw organisatie dezelfde werkwijze gehanteerd en worden terugkerende, tijdsintensieve handelingen tot een minimum gebracht. Denk bijvoorbeeld aan het beheren van (aflopende) contracten, inrichten van workflows en creëren van templates.

Slimme integratie met andere systemen

Acuity heeft als partner van SugarCRM diverse koppelingen tot stand gebracht met gangbare systemen. Deze koppelingen zorgen voor geautomatiseerde en geïntegreerde processen. Bovendien brengt dit efficiëntie en dataverrijking binnen handbereik. SugarCRM kan daarnaast natuurlijk ook aan jouw huidige systemen worden gekoppeld.

Sugar Sell

Al deze mogelijk voor salespersonen binnen Sugar komen samen in hun cloudapplicatie Sugar Sell. Deze zorgt er niet alleen voor dat je klantinformatie op kan slaan, maar ook dat je die daarna optimaal kan benutten. Zo kan je een kraakhelder beeld schetsen van de customer journey. Dankzij de analysetools van Sugar Sell hoef je je ook minder met administratie bezig te houden en meer met sales. In een toekomstig artikel zullen wij verder op deze applicatie in gaan.

SugarCRM voor marketing

Succesvolle marketing en structuur zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Structuur is belangrijk bij het identificeren, beheren en benaderen van je doelgroep. SugarCRM faciliteert een platform waarin structuur jou helpt bij het beheren van contacten, het ontwerpen van campagnes en het realiseren van succes.

Stop versnippering, start met SugarCRM

Veelal worden marketingactiviteiten gecoördineerd in Excel-bestanden of middels op maat gemaakte software. Deze hebben echter een groot nadeel; er is geen centraal punt waar informatie beheerd en gedeeld kan worden. Daarnaast is het doorgaans niet mogelijk om marketinginformatie en -activiteiten aan elkaar te koppelen. Dit terwijl centralisatie en deelbaarheid juíst bijdragen aan het creëren van toegevoegde waarde binnen de marketing-, sales en serviceafdeling.

SugarCRM biedt totale integratie en automatisering van marketinginformatie en -activiteiten. Schone adressenbestanden zijn niet langer ondenkbaar. De mogelijkheid om contacten en e-mail templates te selecteren maakt de uitvoering van jouw marketingcampagne efficiënter en effectiever.

Knowledge is Power

Informatie over huidige en toekomstige campagnes, interessegebieden en respons van klanten zijn deelbaar met andere afdelingen. De uitgebreide rapportagemogelijkheden in SugarCRM stellen de sales- en serviceafdelingen volledig op de hoogte waardoor zij hun klanten nog beter kunnen bedienen. De integratie tussen andere afdelingen en programma's bieden bovendien interessante inzichten. Door inzichten in de vraag en interesses van (potentiële) klanten kunnen marketingactiviteiten beter worden afgestemd op de desbetreffende doelgroep.

Slimme integratie met andere systemen

Net als met de salesmogelijkheden heeft Acuity diverse koppelingen gebouwd met gangbare systemen. Zo maakt een integratie met MailChimp het bijvoorbeeld mogelijk om direct nieuwsbrieven te sturen vanuit Sugar.

Sugar Market

Sugar Market Cloudbased Marketing Automation is de all you need oplossing om alle mogelijke marketingprocessen te optimaliseren en de productiviteit van marketingafdelingen een boost te geven. Het biedt overzicht op je marketingactiviteiten, de data die daarbij hoort en de mogelijkheid om vanuit Market content te maken en versturen. Ook hier zullen we in de toekomst op crmoverzicht.nl een artikel aan wijden.

Sugar Serve

Naast sales- en marketingmedewerkers heeft Sugar ook Sugar Serve ontwikkelt voor supportmedewerkers. Met makkelijk bruikbare dashboards tot solide selfservice portalen, Sugar Serve heeft allemaal middelen voor een uitstekende klantenervaring. De applicatie geeft jouw supportteam duidelijkheid in hun werkzaamheden, zoals de prioriteit per case. Daarnaast kunnen via workflows de juiste calls bij de juiste persoon terechtkomen. Kortom; Sugar Serve verhoogt de klanttevredenheid.

Lees meer over:

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Dit moet u weten over after-sales management

Leer hoe u uw klantbehoud na de verkoop kunt optimaliseren met behulp van de juiste CRM-software.

Lees verder

8 cruciale functies van callcenter-software

CRM-software kan een callcenter op verschillende manieren ondersteunen. Hoe u uw callcenter-processen kunt optimaliseren met CRM, dat leest u hier.

Lees verder