CRM voor mediabedrijven

CRM-software voor mediabedrijven: Lees meer over de belangrijkste functies, voordelen en de branche zelf.

Het medialandschap is de afgelopen jaren en decennia ingrijpend veranderd. Eén ding is echter hetzelfde gebleven: het belang van klanten, consumenten en gebruikers voor mediabedrijven. In het volgende willen we daarom de digitalisering van de mediasector nader onder de loep nemen en in het bijzonder de rol van CRM-software. Maar eerst moeten we kijken naar de mediasector zelf.

Inhoudsopgave

Branchefocus: Media

De mediasector omvat bedrijven uit de online-, print- en entertainmentmedia. Deze bedrijven exploiteren journalistieke media of produceren voor hen. Bedrijven op dit gebied zijn onderworpen aan hun eigen mediawetbepalingen en creëren een sociaal publiek. Daarmee verschillen ze van bedrijven in andere sectoren.

Belang en kracht van de media

Vooral grote mediabedrijven worden vaak geassocieërd met een hoge mate van invloed op de publieke opinie en staan daarom altijd centraal in sociaal-politieke debatten. Mediabedrijven fungeren zowel als aanjagers en moderators van globalisering en hebben als zodanig zowel economische als opinievormende macht.

CRM-software voor mediabedrijven

Klantrelatiebeheer bestaat in wezen uit twee elementen: het systematisch ontwerpen van alle klantrelatieprocessen en de consistente afstemming van een bedrijf op haar eigen klanten. Een duidelijke klantgerichtheid is dan ook een centraal element van klantrelatiebeheer.

De consument beter kennen

De introductie van CRM-software levert een belangrijke bijdrage aan het verbeteren van de klantkennis in uw eigen bedrijf. Ook kunnen marktontwikkelingen en consumentenvoorkeuren met behulp van CRM-software gericht worden vastgelegd of al worden geanticipeerd, zodat bedrijven veel flexibeler kunnen handelen en beter kunnen voldoen aan de behoeften van klanten.

Functies van een CRM-software voor mediabedrijven

In onze moderne tijd speelt het onderwerp multichannel in termen van klantrelaties een steeds belangrijkere rol. Klanten willen via andere, nieuwe kanalen in contact kunnen komen en communiceren met bedrijven.

Apps en analyses

Met betrekking tot de mediasector zijn bijvoorbeeld tools en apps belangrijk die klanten kunnen gebruiken om hun abonnementen zelf te beheren, hun profielen aan te passen en door content te bladeren. In analytische CRM kunnen tegelijkertijd meer relevante suggesties worden geleverd met behulp van krachtige algoritmes. Bijbehorende algoritmen worden bijvoorbeeld gebruikt door streaminggiganten als Netflix wanneer aanbevelingen worden weergegeven op basis van de reeds geconsumeerde content.

De juiste software kiezen voor mediabedrijven

Bedrijven in de mediabranche hebben zeer specifieke eisen als het gaat om geschikte CRM-software. Om deze reden zouden bedrijven in deze sector zich moeten richten op branchespecifieke systemen bij het kiezen van een CRM. Deze beschikken meestal al standaard over de belangrijkste functies en modules die in de mediabranche nodig zijn.

Lees meer over:

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Dit moet u weten over after-sales management

Leer hoe u uw klantbehoud na de verkoop kunt optimaliseren met behulp van de juiste CRM-software.

Lees verder

8 cruciale functies van callcenter-software

CRM-software kan een callcenter op verschillende manieren ondersteunen. Hoe u uw callcenter-processen kunt optimaliseren met CRM, dat leest u hier.

Lees verder