CRM-software voor de entertainmentbranche

De evenemtensector heeft het zwaar gehad tijdens de pandemie. Nu alles weer op volle toeren kan draaien, willen bedrijven in de evenementbranche weer winst boeken. Met de juiste CRM-software is het mogelijk om de winst te verhogen.

Pinkpop, Amsterdam Dance Event, Tomorrowland, allemaal festivals en evenementen die onder de entertainmentbranche vallen. Door de coronapandemie heeft het twee jaar stil gelegen voor deze sector. Entertainmentbedrijven hebben door de beperkende maatregelen minder tot geen omzet gedraaid. Nu de maatregelen zijn verdwenen, willen deze bedrijven weer volop draaien en winst maken. Een oplossing om de winst te verhogen is CRM. Wij willen graag toelichten wat de voordelen en functionaliteiten van CRM-software zijn voor bedrijven in de entertainmentindustrie. Maar wij gaan het eerst over de betekenis van CRM hebben.

Inhoudsopgave

Wat is CRM?

CRM staat voor ‘Customer Relationship Management’. Vaak wordt klantrelatiebeheer gebruikt als betekenis. De betekenis is tweeledig in de kern. Aan de ene kant gaat het om het beheren van al het contact met de klanten en aan de andere kant de automatisering van alle verkoopprocessen.

Een CRM-systeem heeft als functie om alle processen digitaal in kaart te brengen. De processen kunnen vervolgens binnen de software worden beheerd en verbeterd. Het systeem is de centrale database voor alle klantgegevens en informatie waardoor bedrijven meer inzicht krijgen in hun eigen klanten.

De functionaliteiten en voordelen van een CRM-systeem

CRM heeft voor de festivalsector en entertainmentbranche veel voordelen en functionaliteiten. Een CRM-systeem ondersteunt een organisatie digitaal op alle gebieden van relatiebeheer die wij nader toelichten

Klantcontactbeheer overzichtelijk

CRM-systemen hebben door een centrale oriëntatie hebben alle belangrijke klantgegevens op elk moment beschikbaar voor de afdelingen die dat nodig hebben.

Verbeterde verkoopprocessen en verkoopkansen

Met CRM worden potentiële verkoopkansen snel geïdentificeerd. Door middel van een softwarematige analyses van de verkoopprocessen is het voor bedrijven mogelijk om deze continu te verbeteren. Als er uit data uit voorgaande blijkt dat kramen op festival niet goed werken, dan kunnen geweerd worden en nieuwe ervoor in de plaats komen. Dat is beter voor de klant en uiteindelijk beter voor de organisatie die het festival organiseert.

Persoonlijke marketingcampagnes

In een CRM-systeem wordt alle verzamelde data van klanten beheerd. Zo kan geslacht, locatie of aankoopgedrag worden gebruikt om doelgroepen te vormen en gerichte marketingcampagnes op te zetten. Voor een festivalorganisatie is het bijvoorbeeld interessant om klanten van vorige festivals opnieuw te benaderen met persoonlijke berichten via e-mail.

Klantenservice

Daarnaast is een CRM-systeem handig voor de klantenservice. Doordat evenementen en festivals niet door konden gaan door de coronamaatregelen, zijn de klanten teleurgesteld. Door een goed CRM-systeem zijn er oplossingen gekomen en konden de klanten op een later evenement wel komen met dezelfde kaarten.

De juiste CRM-software voor u

In een grote markt zoals de CRM-sytemenmarkt is het moeilijk om de juiste software te vinden. Daarom hebben wij via onze website de zoektocht makkelijk gemaakt. Via onze ‘website’ helpen wij u graag verder.
 

Lees meer over:

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

De interactie tussen CRM en het IoT

Voor velen is de verbinding tussen ERP en het IoT duidelijk. Maar hoe zit dat met de interactie tussen CRM en het IoT?

Lees verder

Wat is een Point of Sale (POS)?

De functies en voordelen van de interactie tussen uw kassa- en CRM-systeem.

Lees verder