CRM-software voor de entertainmentbranche
De evenemtensector heeft het zwaar gehad tijdens de pandemie. Nu alles weer op volle toeren kan draaien, willen bedrijven in de evenementbranche weer winst boeken. Met de juiste CRM-software is het mogelijk om de winst te verhogen.
Pinkpop, Amsterdam Dance Event, Tomorrowland, allemaal festivals en evenementen die onder de entertainmentbranche vallen. Door de coronapandemie heeft het twee jaar stil gelegen voor deze sector. Entertainmentbedrijven hebben door de beperkende maatregelen minder tot geen omzet gedraaid. Nu de maatregelen zijn verdwenen, willen deze bedrijven weer volop draaien en winst maken. Een oplossing om de winst te verhogen is CRM. Wij willen graag toelichten wat de voordelen en functionaliteiten van CRM-software zijn voor bedrijven in de entertainmentindustrie. Maar wij gaan het eerst over de betekenis van CRM hebben.
Inhoudsopgave
Wat is CRM?
CRM staat voor ‘Customer Relationship Management’. Vaak wordt klantrelatiebeheer gebruikt als betekenis. De betekenis is tweeledig in de kern. Aan de ene kant gaat het om het beheren van al het contact met de klanten en aan de andere kant de automatisering van alle verkoopprocessen.
Een CRM-systeem heeft als functie om alle processen digitaal in kaart te brengen. De processen kunnen vervolgens binnen de software worden beheerd en verbeterd. Het systeem is de centrale database voor alle klantgegevens en informatie waardoor bedrijven meer inzicht krijgen in hun eigen klanten.
De functionaliteiten en voordelen van een CRM-systeem
CRM heeft voor de festivalsector en entertainmentbranche veel voordelen en functionaliteiten. Een CRM-systeem ondersteunt een organisatie digitaal op alle gebieden van relatiebeheer die wij nader toelichten
Klantcontactbeheer overzichtelijk
CRM-systemen hebben door een centrale oriëntatie hebben alle belangrijke klantgegevens op elk moment beschikbaar voor de afdelingen die dat nodig hebben.
Verbeterde verkoopprocessen en verkoopkansen
Met CRM worden potentiële verkoopkansen snel geïdentificeerd. Door middel van een softwarematige analyses van de verkoopprocessen is het voor bedrijven mogelijk om deze continu te verbeteren. Als er uit data uit voorgaande blijkt dat kramen op festival niet goed werken, dan kunnen geweerd worden en nieuwe ervoor in de plaats komen. Dat is beter voor de klant en uiteindelijk beter voor de organisatie die het festival organiseert.
Persoonlijke marketingcampagnes
In een CRM-systeem wordt alle verzamelde data van klanten beheerd. Zo kan geslacht, locatie of aankoopgedrag worden gebruikt om doelgroepen te vormen en gerichte marketingcampagnes op te zetten. Voor een festivalorganisatie is het bijvoorbeeld interessant om klanten van vorige festivals opnieuw te benaderen met persoonlijke berichten via e-mail.
Klantenservice
Daarnaast is een CRM-systeem handig voor de klantenservice. Doordat evenementen en festivals niet door konden gaan door de coronamaatregelen, zijn de klanten teleurgesteld. Door een goed CRM-systeem zijn er oplossingen gekomen en konden de klanten op een later evenement wel komen met dezelfde kaarten.
De juiste CRM-software voor u
In een grote markt zoals de CRM-sytemenmarkt is het moeilijk om de juiste software te vinden. Daarom hebben wij via onze website de zoektocht makkelijk gemaakt. Via onze ‘website’ helpen wij u graag verder.
Start uw CRM selectie
Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming
Hoe lang kan ik mijn CRM-software gebruiken?
Wij laten zien hoe je zo lang mogelijk gebruik kan maken van een CRM-systeem.
Lees verderVerbeter je SEO met behulp van CRM-software
Wij laten zien op welke manier CRM-software kan ondersteunen bij het inrichten van jouw SEO-activiteiten.
Lees verder