SugarCRM publiceert Full CRM and Sales Impact Report

Een recent onderzoek van CRM-leverancier SugarCRM laat zien waar CRM vaak in de praktijk nog problemen oplevert.

SugarCRM ondervroeg in totaal 1.000 verkoopbeslissingsmakers verdeeld over Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Australië en de Verenigde Staten naar hun tevredenheid over hun CRM-systemen. De resultaten van dit onderzoek leest u in het 'Full CRM and Sales Impact Report'.

Resultaten van het 'Full CRM and Sales Impact Report'

Zo zei 46 procent van de respondenten in Duitsland dat de uittocht van klanten in hun bedrijf de afgelopen 12 maanden was toegenomen. Wereldwijd was dit 56 procent. Maar waarom? 44 procent van de ondervraagde salesmanagers in Duitsland zei ook niet op de hoogte te zijn van de redenen voor de uittocht. 

Waar te doen in de praktijk

De resultaten toonden echter ook aan dat veel bedrijven zeggen dat ze niet over de nodige technologische middelen beschikten "om een concurrerende klantervaring te bieden". 

Te weinig gegevens

Bovendien klagen veel verkoopmanagers dat ze niet over alle klantgegevens beschikken die nodig zijn om succesvol klantrelatiebeheer uit te voeren. Er is ook een gebrek aan tijd om met klanten door te brengen. 

Beperkte toegang

Daarnaast zei de helft van de respondenten wereldwijd dat werknemers in hun eigen bedrijf onvoldoende toegang hebben tot klantgegevens van verkoop-, marketing- en servicesystemen. 

Dit is onmisbaar om de interne CRM zo transparant en klantvriendelijk mogelijk te maken. Interne processen kunnen ook aanzienlijk worden gestroomlijnd door alle benodigde toegangsautorisaties te verlenen. 

Kosten uittocht van klanten

Klantenverloop kan gepaard gaan met grote financiële verliezen. Gemiddeld kost het wereldwijd middelgrote bedrijven USD 5,5 miljoen per jaar. 

31 mei 2021

Lees meer over:

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Populariteit van audioreclame blijft toenemen

In een tijdperk waarin we voornamelijk gewend zijn geraakt aan bewegende beelden, laat audioreclame zien dat het nog altijd bijzonder relevant is.

Lees verder

Code Telemarketing herzien: nieuwe regels benadrukken het belang van CRM-software

De nieuwe regelgeving, die na goedkeuring door de Stichting Reclame Code op 15 oktober van kracht is gegaan, geeft consumenten meer controle over hun eigen rechten.

Lees verder