SugarCRM publiceert Full CRM and Sales Impact Report

Een recent onderzoek van CRM-leverancier SugarCRM laat zien waar CRM vaak in de praktijk nog problemen oplevert.

SugarCRM ondervroeg in totaal 1.000 verkoopbeslissingsmakers verdeeld over Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Australië en de Verenigde Staten naar hun tevredenheid over hun CRM-systemen. De resultaten van dit onderzoek leest u in het 'Full CRM and Sales Impact Report'.

Resultaten van het 'Full CRM and Sales Impact Report'

Zo zei 46 procent van de respondenten in Duitsland dat de uittocht van klanten in hun bedrijf de afgelopen 12 maanden was toegenomen. Wereldwijd was dit 56 procent. Maar waarom? 44 procent van de ondervraagde salesmanagers in Duitsland zei ook niet op de hoogte te zijn van de redenen voor de uittocht. 

Waar te doen in de praktijk

De resultaten toonden echter ook aan dat veel bedrijven zeggen dat ze niet over de nodige technologische middelen beschikten "om een concurrerende klantervaring te bieden". 

Te weinig gegevens

Bovendien klagen veel verkoopmanagers dat ze niet over alle klantgegevens beschikken die nodig zijn om succesvol klantrelatiebeheer uit te voeren. Er is ook een gebrek aan tijd om met klanten door te brengen. 

Beperkte toegang

Daarnaast zei de helft van de respondenten wereldwijd dat werknemers in hun eigen bedrijf onvoldoende toegang hebben tot klantgegevens van verkoop-, marketing- en servicesystemen. 

Dit is onmisbaar om de interne CRM zo transparant en klantvriendelijk mogelijk te maken. Interne processen kunnen ook aanzienlijk worden gestroomlijnd door alle benodigde toegangsautorisaties te verlenen. 

Kosten uittocht van klanten

Klantenverloop kan gepaard gaan met grote financiële verliezen. Gemiddeld kost het wereldwijd middelgrote bedrijven USD 5,5 miljoen per jaar. 

31 mei 2021

Lees meer over:

SuperOffice evenementen om aan deel te nemen

Het aankomende jaar heeft SuperOffice een zes tal seminars georganiseerd om iedereen te animeren, inspireren en te verbazen.

Lees verder

Drive-in event van SuperOffice: Structureer je verkoopproces

Op donderdag 24 maart organiseert SuperOffice een drive-in event waarbij je met 3 specialisten om tafel kunt om je verkoopprocessen te optimaliseren.

Lees verder