Lyft’s speciaal ontwikkelde CRM software

Individuele of standaard software? Het Amerikaanse ride-hailing bedrijf Lyft heeft op deze vraag geen antwoord.

Op het gebied van CRM-software zijn kant-en-klare oplossingen tot nu toe populairder gebleken. Hoewel de ontwikkeling van gepersonaliseerde CRM-software in eerste instantie verleidelijk klinkt, brengt dit ook een langetermijnverbintenis met zich mee.

Voordelen van standaard software

Het speciaal ontwikkelde systeem moet continu worden ontwikkeld en onderhouden. Omdat veel bedrijven deze toezegging niet willen doen of simpelweg niet over de nodige middelen of capaciteiten beschikken, zijn kant-en-klare systemen populairder gebleken. 

Voor wie is individuele software geschikt?

Voor bedrijven met een bedrijfsgerelateerde nabijheid tot softwareontwikkeling is de ontwikkeling van hun eigen CRM-software meestal gemakkelijker te implementeren dan voor bedrijven die volledig uit de branche zijn. Bij Lyft is dit de nabijheid van de industrie. Het platform waarmee het bedrijf rijdiensten levert, is uiteindelijk het unique selling point.
Maar wat zijn de redenen waarom branchegerelateerde bedrijven zoals Lyft hun eigen CRM-software beginnen te ontwikkelen?

Individuele eisen, individuele oplossingen

Automotive heeft een omzetgroei doorgemaakt naarmate het acquisitieproces verbetert. Onderdeel van de verbetering waren onder andere gebiedsspecifieke marketingcampagnes.
De coördinatie van deze campagnes bleek echter omslachtig voor het bedrijf. 

"Het coördineren van dergelijke campagnes bleek tijdrovend (...). Daarom wilden we het automatiseren." - Ajay Sampat, voormalig senior engineering manager bij Lyft 

Bedrijfsvereisten

CRM-software die geschikt is voor het bedrijf moest marketingcampagnes efficiënter kunnen maken door automatisering. De specifieke vereisten van het bedrijf omvatten ook: 

  • Waarschijnlijkheidsvoorspellingen 
  • Statistieken identificeren voor het toewijzen van marketingbudgetten 
  • Geautomatiseerde verdeling van budgetten over duizenden advertentiecampagnes 

De gegevens die uiteindelijk het resultaat zijn van verkoop- en marketingcampagnes zullen uiteindelijk worden verwerkt in de feedback die door een AI-systeem wordt gebruikt om het leren te verbeteren.

Na een uitgebreide marktafhandeling, rekening houdend met deze individuele eisen, besloot Lyft een eigen systeem te ontwikkelen. De interne ontwikkeling is de "betere, goedkopere en meer individuele" aanpak.

14 juni 2021

Lees meer over:

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

DynamicHands en ESC slaan de handen ineen

Het doel van de strategische samenwerking is om de expertise in Microsoft Dynamics 365 verder uit te breiden.

Lees verder

Meer AI in Google Maps en Google Foto’s

Steeds meer techgiganten voorzien hun applicaties van slimme AI-technologieën.

Lees verder