Hubspot kondigt Whatsapp integratie aan

In een recent persbericht kondigde CRM-expert HubSpot de algemene beschikbaarheid van de WhatsApp-integratie aan.

De nieuwe integratie is ontworpen om nauwere relaties mogelijk te maken en onderstreept HubSpot's inzet voor het creëren van verbonden klantrelaties. Marketing- en serviceteams zijn ontworpen om dieper inzicht te krijgen in klantinteracties om naadloze verbindingen te creëren en meer vertrouwde, sterkere klantrelaties op te bouwen. De integratie werd aangekondigd op INBOUND 2022, dat begin september dit jaar plaatsvond.

Native integratie voor WhatsApp

In het persbericht van 16 november werd native integratie voor WhatsApp aangekondigd voor algemene beschikbaarheid. De integratie is van toepassing op de Professional- en Enterprise-versies van de Marketing- en Service Hub. Het berichtenplatform WhatsApp heeft wereldwijd meer dan twee miljard maandelijkse actieve gebruikers.

Integratie voor 's werelds populairste berichtenplatform

Dit maakt de app tot het populairste berichtenplatform ter wereld. Met de integratie van HubSpot kunnen teams nu een bestaand WhatsApp-bedrijfsaccount integreren als berichtenkanaal in hun gedeelde inbox. Op deze manier hebben gebruikers toegang tot de gegevens in het CRM-platform van HubSpot om te communiceren met klanten, prospects en dergelijke.

Steph Cuthbertson, chief product officer bij HubSpot vertelt:

“Digitale marketing is aan het veranderen. Om klanten te bereiken, moeten bedrijven nieuwe wegen inslaan, vooral buiten de VS. We zijn daarom bijzonder blij dat we WhatsApp-integratie en een rijke ingebouwde functieset kunnen bieden, waaronder de gedeelde mailbox, automatisering en personalisatie die onze klanten al waarderen in onze marketing- en serviceproducten.

Met het volledig verbonden platform van HubSpot kunnen bedrijven automatisch al hun verbindingen meten, de effectiviteit volgen en ze eenvoudig optimaliseren om ROI te verhogen. We zijn blij dat we dit onze klanten over de hele wereld kunnen aanbieden.”

Voordelen van WhatsApp-integratie

Het doel van de WhatsApp-integratie is om bedrijven de volgende voordelen te bieden:

  • Gestroomlijnde en snellere communicatie met klanten door gecentraliseerde toegang tot alle gesprekken
  • Ondersteuning van het door de klant geprefereerde communicatiekanaal
  • Een naadloze service-ervaring door gebruik te maken van de gedeelde mailbox van HubSpot
  • Geautomatiseerde, persoonlijke berichten om onderlinge uitwisseling te bevorderen en hechtere relaties op te kunnen bouwen.

Volgens het persbericht zijn klanten momenteel digitaal moe, zijn communicatiekanalen oververzadigd en is de economische situatie onzeker. Daarom is het belangrijker dan ooit om de beschikbare instrumenten en tools te gebruiken om met klanten te communiceren waar en wanneer u maar wilt.

22 november 2022

Lees meer over:

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Event: alles over retailmedia ontdekt u hier

De belangstelling voor efficiënte retailmedia is aanzienlijk aan het groeien. Er is dan ook geen goede reden om de Retail Media Day 2024 niet bij te wonen.

Lees verder

DynamicHands en ESC slaan de handen ineen

Het doel van de strategische samenwerking is om de expertise in Microsoft Dynamics 365 verder uit te breiden.

Lees verder