Hubspot kondigt Whatsapp integratie aan
In een recent persbericht kondigde CRM-expert HubSpot de algemene beschikbaarheid van de WhatsApp-integratie aan.
De nieuwe integratie is ontworpen om nauwere relaties mogelijk te maken en onderstreept HubSpot's inzet voor het creëren van verbonden klantrelaties. Marketing- en serviceteams zijn ontworpen om dieper inzicht te krijgen in klantinteracties om naadloze verbindingen te creëren en meer vertrouwde, sterkere klantrelaties op te bouwen. De integratie werd aangekondigd op INBOUND 2022, dat begin september dit jaar plaatsvond.
Native integratie voor WhatsApp
In het persbericht van 16 november werd native integratie voor WhatsApp aangekondigd voor algemene beschikbaarheid. De integratie is van toepassing op de Professional- en Enterprise-versies van de Marketing- en Service Hub. Het berichtenplatform WhatsApp heeft wereldwijd meer dan twee miljard maandelijkse actieve gebruikers.
Integratie voor 's werelds populairste berichtenplatform
Dit maakt de app tot het populairste berichtenplatform ter wereld. Met de integratie van HubSpot kunnen teams nu een bestaand WhatsApp-bedrijfsaccount integreren als berichtenkanaal in hun gedeelde inbox. Op deze manier hebben gebruikers toegang tot de gegevens in het CRM-platform van HubSpot om te communiceren met klanten, prospects en dergelijke.
Steph Cuthbertson, chief product officer bij HubSpot vertelt:
“Digitale marketing is aan het veranderen. Om klanten te bereiken, moeten bedrijven nieuwe wegen inslaan, vooral buiten de VS. We zijn daarom bijzonder blij dat we WhatsApp-integratie en een rijke ingebouwde functieset kunnen bieden, waaronder de gedeelde mailbox, automatisering en personalisatie die onze klanten al waarderen in onze marketing- en serviceproducten.
Met het volledig verbonden platform van HubSpot kunnen bedrijven automatisch al hun verbindingen meten, de effectiviteit volgen en ze eenvoudig optimaliseren om ROI te verhogen. We zijn blij dat we dit onze klanten over de hele wereld kunnen aanbieden.”
Voordelen van WhatsApp-integratie
Het doel van de WhatsApp-integratie is om bedrijven de volgende voordelen te bieden:
- Gestroomlijnde en snellere communicatie met klanten door gecentraliseerde toegang tot alle gesprekken
- Ondersteuning van het door de klant geprefereerde communicatiekanaal
- Een naadloze service-ervaring door gebruik te maken van de gedeelde mailbox van HubSpot
- Geautomatiseerde, persoonlijke berichten om onderlinge uitwisseling te bevorderen en hechtere relaties op te kunnen bouwen.
Volgens het persbericht zijn klanten momenteel digitaal moe, zijn communicatiekanalen oververzadigd en is de economische situatie onzeker. Daarom is het belangrijker dan ooit om de beschikbare instrumenten en tools te gebruiken om met klanten te communiceren waar en wanneer u maar wilt.
22 november 2022
Start uw CRM selectie
Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming
Gartner identificeert 5 trends in klantenservice voor 2025
Klantenservice trends: waar moeten we dit jaar rekening mee houden?
Lees verderCRM-leverancier SuperOffice voorziet systeem van AI-functies
De toonaangevende softwareontwikkelaar gaat aan de slag met de slimme technologieën.
Lees verder