De klassieke winkelbon

Van bijna alle aankopen worden nog steeds bonnen gemaakt. Hoe een softwarebureau dit gevecht nu aangaat en de handel duurzaam wil veranderen.

Met een app voor papierloze werken wil men de duurzaamheid veranderen. Het creëert een digitale interface tussen kopers en verkopers, wat uiteindelijk de kosten verlaagt en het aankoopproces aanzienlijk versnelt. Ook zijn met de app de kosten van accounting aanzienlijk lager omdat de gegevens rechtstreeks naar de accounting kunnen worden verzonden.

Verander handel duurzaam

Ze zijn schadelijk voor het milieu, onpraktisch en omslachtig. Gekreukeld landen ze bij elke aankoop in de boodschappentas en ga dan vaak ongelezen in de eerstvolgende prullenbak. Een verspilling die in de handel echter wettelijk verplicht. In Oostenrijk en Italië is er al een belastingverplichting voor contante ontvangsten voor dealers, in Duitsland komt dit in 2020. Men wil dus actief optreden tegen omzetbelastingfraude, maar tegelijkertijd leidt dit ook tot een ongeëvenaarde chaos en een enorme verspilling van papier.

Veel voordelen voor het milieu

De app komt ook het milieu ten goede. Veel bonnen worden ook afgedrukt op schadelijk thermisch papier, dat in 2020 door de EU zou moeten worden verboden. Handelaren zouden dan toch naar alternatieven moeten zoeken en het beste zou zijn papier helemaal op te geven. Maar dat is niet alles, retailers kunnen de klantenservice ook aanzienlijk verbeteren met digitale bonnen. Met de app is het bijvoorbeeld veel eenvoudiger om uitwisselingen of retouren te organiseren, omdat de app onbeperkte toegang biedt tot digitaal gearchiveerde garantiebewijzen en boodschappenlijsten. Klanten hoeven nu niet langer hun kwitanties te bewaren totdat de garantie of het recht van omwisseling vervalt, maar in plaats daarvan hebben ze met de digitale versie op elk moment toegang tot eerdere aankopen. Uiteindelijk kan er geen bon verloren gaan en herinnert de app je aan verlopen deadlines.

Voordelen aan beide kanten

en wezenlijk verder voordeel betreft de kostenbesparingen. Met de app wordt een bon slechts 1 cent in plaats van 3, wat een aanzienlijke besparing kan betekenen, vooral bij transacties met veel boekingen. Vanaf 01.01.2020 moet de app vrij te downloaden zijn. Ook voor de klanten zijn ongelooflijk veel voordelen verbonden aan de app. Het kan bijvoorbeeld belastingvrije aankopen direct herkennen en het desbetreffende ontvangstbewijs doorsturen naar de belastingadviseur of het invoeren in een bijbehorend programma. Het zal dus interessant zijn om te zien hoe en in hoeverre deze echt praktische app zijn weg zal vinden naar het dagelijkse handelsleven.

9 september 2019

Lees meer over:
App Bon Digitalisering Handelen

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Wisseling van de wacht: SuperOffice introduceert nieuwe CEO

Lars Engbork zal de positie over gaan nemen van Gisle Jentoft, die de CRM-leverancier in 18 jaar tijd naar nieuwe hoogten heeft kunnen begeleiden.

Lees verder

HubSpot optimaliseert CRM-oplossing: alles over de nieuwste lente-update

Een blik op de toekomst van CRM-oplossingen, waarin AI centraal lijkt te staan.

Lees verder