CRM-software ter ondersteuning voor de feestdagen
De feestdagen zijn weer aangebroken. Dat betekent voor bedrijven een drukke tijd. CRM-software kan een helpende hand bieden.
Het is de maand december en dat betekent dat te feestdagen eraan komen. Deze maand is voor winkels, zowel online als offline, belangrijk. Een groot deel van de jaarlijkse omzet wordt deze maand behaald. Veel bedrijven zetten daarom veel in op marketing en het binden van klanten. Hiervoor is er CRM-software ontwikkeld, om bedrijven te ondersteunen met relatiebeheer. CRM-software is voor ieder bedrijf geschikt, groot en klein.
Wat is CRM?
CRM staat in het Nederlands voor klantrelatiebeheer. Het bestaat in essentie uit twee kanten. Ten eerste uit het beheren van al het contact met klanten. Daarnaast bestaat het uit het automatiseren van processen.
Een CRM-systeem vervult de functie om alle klantprocessen digitaal in kaart te brengen. Deze kunnen vervolgens binnen de software worden beheerd en geoptimaliseerd. Het systeem functioneert als centrale database voor alle belangrijke klantgegevens en informatie. Hierdoor krijgen bedrijven meer inzicht in hun eigen klanten.
Functionaliteiten voor marketingcampagnes
CRM-software biedt veel functionaliteiten voor marketingcampagnes. Het wordt makkelijker om bijvoorbeeld e-mailmarketing uit te voeren, rapportages te maken om te zien wat het rendement is en het wordt makkelijker om persoonlijker contact te hebben met de klant.
Meer weten over CRM en de voordelen hier van? Kijk hier verder.
13 december 2022
Start uw CRM selectie
Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming
Januari 2023: Tijd voor klantrelatiebeheer voor belastingadviseurs
2022 is afgesloten. Dat betekent weer extra veel werk en klantcontact voor belastingadviseurs. CRM helpt bij het communiceren met de klant.
Lees verderDit zijn de CRM-trends voor 2023
Lees hier wat de verwachte trends zijn van CRM in 2023 en de toekomst.
Lees verder