CRM-software ter ondersteuning van de feestdagen
De feestdagen zijn weer aangebroken, voor veel bedrijven is dit dus weer de start van een drukke tijd. Gelukkig kan CRM-software een helpende hand bieden.
Het is weer december en dat houdt in dat de feestdagen er weer aankomen. Zowel online als offline is dit vanzelfsprekend een belangrijke maand voor retailers en groothandels. Een groot deel van de jaarlijkse omzet wordt immers deze maand gemaakt.
Strategisch doordachte marketing is cruciaal in deze tijd van het jaar. Dit is immers het middel waarmee men de doelgroep moet overtuigen van het product of de dienst die ze verkopen. Weten ze niet te overtuigen? Dan is de kans groot dat de klant naar één van de concurrenten gaat.
Ter ondersteuning van dit proces is CRM-software van cruciaal belang. Customer Relationship Management-software is geschikt voor ieder bedrijf, groot en klein en ondersteunt bij het beheren van alle klantrelatieprocessen. Onmisbaar dus, deze tijd van het jaar.
De toegevoegde waarde van CRM
Customer Relationship Management (CRM), voor sommigen in onze taal wellicht beter bekend als klantrelatiebeheer, bestaat in principe uit twee deelgebieden. Enerzijds beheert het alle processen die met de klant te maken hebben: van marketingactiviteiten, tot aan interacties met de klant zelf. Daarnaast is het tevens het doel van CRM om bepaalde handmatige, alledaagse activiteiten te automatiseren.
Een CRM-systeem heeft dus als functie om alle klantprocessen digitaal in kaart te brengen. Omdat het functioneert als centrale database met daarin alle belangrijke klantgegevens en informatie, kunnen gebruikers een beter inzicht verkrijgen van hun doelgroep. En dat kan in deze tijd van het jaar weleens het verschil maken.
Branchespecifieke software
Een interessante ontwikkeling op het gebied van CRM is de toenemende vraag naar branchespecifieke software. Een logische ontwikkeling: een aanbieder van dergelijke software weet immers als geen ander waar de sector op dagelijkse basis mee te maken krijgt, en kan het systeem daar dan ook op inrichten.
Vertel uw verhaal deze feestdagen
Kenmerkend voor deze tijd van het jaar zijn de vele reclame-uitingen die we voorbij zien komen. Wat opvalt is dat ze allemaal in het bijzonder inspelen op de gevoelens die bij de feestdagen horen: saamhorigheid, gezelligheid en liefde voor elkaar. Nu zal een dergelijke strategie niet voor iedere retailer van toepassing zijn, maar de achterliggende gedachte zeker wel.
Een nieuw tijdperk
De tijd waarin een organisatie alleen maar hoefde te focussen op zenden is voorbij. Moderne bedrijven staan open voor dialoog, en stemmen hun marketingactiviteiten af op de behoeften van hun doelgroep. De consument is immers kritischer dan ooit en verwacht op persoonlijke wijze benaderd te worden.
Dat is dan ook precies waarin het CRM-systeem feilloze ondersteuning kan bieden. De verzamelde gegevens kunnen gebruikt worden om de inzichten om te zetten in concrete acties ten opzichte van de klant. Als u een bepaald gedragspatroon bij een klant herkent, kan u hen benaderen met gepersonaliseerde content, denk bijvoorbeeld aan een kortingsactie op de producten die ze vaak aanschaffen. Customer Relationship Management-software zorgt ervoor dat u de concurrentie in deze drukke maand, te allen tijde een stapje voor blijft.
13 december 2022
Start uw CRM selectie
Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming
Populariteit van audioreclame blijft toenemen
In een tijdperk waarin we voornamelijk gewend zijn geraakt aan bewegende beelden, laat audioreclame zien dat het nog altijd bijzonder relevant is.
Lees verderCode Telemarketing herzien: nieuwe regels benadrukken het belang van CRM-software
De nieuwe regelgeving, die na goedkeuring door de Stichting Reclame Code op 15 oktober van kracht is gegaan, geeft consumenten meer controle over hun eigen rechten.
Lees verder