Voordelen Cloud CRM

Voordelen Cloud CRM

De voordelen van Cloud CRM zijn een verbetering van de winstgevendheid, productiviteit en schaalbaarheid.

Snelle implementatie: Cloud CRM kan direct worden gebruikt

Een startende of kleine onderneming heeft geen tijd om een lang traject in te gaan om een nieuw systeem in het bedrijf te introduceren. Je wilt direct aan de slag zonder enige tijd en geld te verliezen. De moderne Cloud CRM systemen zijn dezelfde dag nog in gebruik te nemen. 
Om zo snel mogelijk te kunnen starten is het invoeren van alle gegevens van onder andere klanten en leveranciers tegenwoordig erg eenvoudig gemaakt. Door middel van het inladen van bijvoorbeeld een Excel bestand met al uw contacten worden deze in bulk in het systeem geladen.  
De Cloud CRM systemen zijn zo ingericht dat iedereen direct aan de slag kan. De interfaces zijn zeer makkelijk te begrijpen en zijn vaak gebaseerd op bekende systemen zoals Word en Excel. Daarnaast zijn de interfaces per persoon zelf aan te passen. Ook het inrichten van dashboards met relevante informatie voor die ene gebruiker zijn naar eigen hand in te richten. 

Lage kosten: Cloud CRM is betaalbaar en rendabel

De kosten van een Cloud CRM lopen zeer uiteen. Men kan het zo duur maken als men zelf wilt maar omdat er ook simpelere systemen zijn is er maar een kleine investering nodig om aan de slag te kunnen. Er zijn al systemen die de basisbehoeften vervullen voor enkele euro’s per gebruiker per maand.
Het automatiseren van eenvoudige werkzaamheden zorgt ervoor dat medewerkers tijd over houden. Doordat tijd wordt bespaard op bijvoorbeeld administratieve taken kan er meer aandacht worden besteedt aan het binnen halen van nieuwe klanten. Men werkt niet alleen efficienter er wordt ook in diezelfde tijd extra geld verdient. De overstap naar CRM heeft een laag risico met een zeer hoog beloningspotentieel.

Overal toegang: Cloud CRM kan overal worden gebruikt

Een verkoper op locatie is een visite kaartje van het bedrijf en moet altijd een goede indruk achterlaten. Met Cloud CRM beschikt hij niet alleen over de juiste informatie voor de klant maar kunnen er ook direct offertes worden opgesteld of gelijk een bestelling worden geplaatst. 
Omdat alle gegevens in de Cloud staan zijn deze overal ter wereld bereikbaar met slechts een internetverbinding. De meeste Cloud CRM systemen zijn mobielvriendelijk ingericht of zijn te gebruiken via een app voor de smartphone of tablet. Zo beschikken de interne en externe verkoopteams altijd over de meest actuele informatie. 

Goed beveiligd: Cloud CRM is zeer goed beveiligd 

Een grote zorg voor veel bedrijven is de beveiliging van eigen gegevens maar ook die van klanten en partners. Het kost een hoop werk om dit allemaal voor elkaar te krijgen en dit zelf even oppakken is met de komst van de GDPR bijna onmogelijk.
Cloudservice bedrijven zijn maar al te goed op de hoogte van de gevolgen van bijvoorbeeld een informatielek en zijn erg op hun hoede om dit te voorkomen. Het informatiebeveiligingsniveau bij dit soort bedrijven is daarom vele malen hoger dan bij de gemiddelde IT-omgeving.

Schaalbaarheid: Cloud CRM groeit mee met je bedrijf 

Wat begint als eenmanszaak kan al gauw uitgroeien tot grote onderneming en daar moet een CRM dan ook op voorbereid zijn. Cloud CRM systemen zijn zo ontwikkeld dat ze uitgerust zijn met een aantal standaard functionaliteiten voor de beginnende ondernemer. Naarmate het succes aanhoudt en het bedrijf begint te groeien zal er behoefte zijn aan meer functionaliteiten. Door middel van modules kan een systeem simpel worden uitgebreid met de gewenste functies.

Lees meer over:
Cloud CRM Voordelen

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Dit moet u weten over after-sales management

Leer hoe u uw klantbehoud na de verkoop kunt optimaliseren met behulp van de juiste CRM-software.

Lees verder

8 cruciale functies van callcenter-software

CRM-software kan een callcenter op verschillende manieren ondersteunen. Hoe u uw callcenter-processen kunt optimaliseren met CRM, dat leest u hier.

Lees verder