Sugar Sell

Sugar Sell biedt tijdsbesparing, automatisering en mobiel gebruik

Sugar Sell geeft salesafdelingen een boost dankzij sterke ontwikkelkracht, no touch management en mobiel gebruik.

In onze huidige kijk op alle cloud-oplossingen van SugarCRM, zijn we aanbeland bij hun sales automation-oplossing, namelijk Sugar Sell. Binnen dit systeem kan je informatie over klanten en prospects opslaan en vervolgens optimaal benutten. Geef je salesafdelingen hiermee een grote boost. Sugar Sell is de motor achter omzetgroei, winstoptimalisatie, reductie van verkoopkosten en verbeterde klantervaringen. In dit artikel gaan wij er ons verder in verdiepen.

Cloud only

Sugar Sell is, net als Sugarapplicaties Sugar Market en Sugar Serve, volledig cloud-gericht. Er is integratie binnen de omgeving van Amazon Web Services (AWS). Amazon heeft een overweldigende ontwikkelkracht, waaronder herbruikbare componenten voor bijvoorbeeld big data en AI. Met gebruik van deze componenten kunnen er snel nieuwe functionaliteiten aan Sugar Sell worden toegevoegd.

No touch information management

Sugar heeft in haar visie een duidelijke focus op ‘no touch information management’. Dit betekent dat je een systeem eenvoudig kan vullen en verrijken met data. Het doel daarbij is dat de gebruiker daarvoor zo min mogelijk interactie hoeft te hebben. Acties voor de gebruiker moeten dus geminimaliseerd worden. Om dit te realiseren zijn er verschillende mogelijkheden. Je kan ten eerste direct vanuit Outlook nieuwe organisaties en contactpersonen aanmaken. Beschikbare data uit die e-mails wordt dan gebruikt. Als een contactpersoon daarbij al bestaat kunnen e-mails eenvoudig aan die persoon gekoppeld worden.

SugarBPM

Het automatiseren van processen is ook een methode om gebruikersinteractie te minimaliseren. Daarvoor heeft Sugar Sell de SugarBPM module beschikbaar. Daarbinnen kan je via ‘drag and drop’ allerlei processen uittekenen en er de juiste acties aan hangen. Je kan bijvoorbeeld automatisch een nieuwe order in het ERP-systeem laten plaatsen als een openstaande aanbieding op gewonnen wordt gezet.

Mobile

Sugar heeft ook een app voor smartphones. Deze maakt het mogelijk om er altijd en overal mee te werken. Je kan hierin bijvoorbeeld contactpersonen zoeken en aan de hand van hun gegevens meteen bellen of mailen. Achteraf kan je een kort verslag intypen over de inhoud van dat gesprek. Een handige salespersoon kan hierbij zelfs gebruik maken van text-to-speech. Niet alleen bespaar je jezelf daarmee typewerk, je houdt ook de juiste collega’s op de hoogte van je werkzaamheden.

Customer journey

De customer journey kan in Sugar Sell worden bijgehouden. Hiermee kan je het volledige proces van lead naar klant in kaart brengen. Alle stappen worden in een duidelijk schema weergegeven (zie afbeelding). De gebruiker kan dan precies alle nog uit te voeren handelingen zien.

Lees meer over:

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Dit moet u weten over after-sales management

Leer hoe u uw klantbehoud na de verkoop kunt optimaliseren met behulp van de juiste CRM-software.

Lees verder

8 cruciale functies van callcenter-software

CRM-software kan een callcenter op verschillende manieren ondersteunen. Hoe u uw callcenter-processen kunt optimaliseren met CRM, dat leest u hier.

Lees verder