Sugar Sell

Sugar Sell biedt tijdsbesparing, automatisering en mobiel gebruik

Sugar Sell geeft salesafdelingen een boost dankzij sterke ontwikkelkracht, no touch management en mobiel gebruik.

In onze huidige kijk op alle cloud-oplossingen van SugarCRM, zijn we aanbeland bij hun sales automation-oplossing, namelijk Sugar Sell. Binnen dit systeem kan je informatie over klanten en prospects opslaan en vervolgens optimaal benutten. Geef je salesafdelingen hiermee een grote boost. Sugar Sell is de motor achter omzetgroei, winstoptimalisatie, reductie van verkoopkosten en verbeterde klantervaringen. In dit artikel gaan wij er ons verder in verdiepen.

Cloud only

Sugar Sell is, net als Sugarapplicaties Sugar Market en Sugar Serve, volledig cloud-gericht. Er is integratie binnen de omgeving van Amazon Web Services (AWS). Amazon heeft een overweldigende ontwikkelkracht, waaronder herbruikbare componenten voor bijvoorbeeld big data en AI. Met gebruik van deze componenten kunnen er snel nieuwe functionaliteiten aan Sugar Sell worden toegevoegd.

No touch information management

Sugar heeft in haar visie een duidelijke focus op ‘no touch information management’. Dit betekent dat je een systeem eenvoudig kan vullen en verrijken met data. Het doel daarbij is dat de gebruiker daarvoor zo min mogelijk interactie hoeft te hebben. Acties voor de gebruiker moeten dus geminimaliseerd worden. Om dit te realiseren zijn er verschillende mogelijkheden. Je kan ten eerste direct vanuit Outlook nieuwe organisaties en contactpersonen aanmaken. Beschikbare data uit die e-mails wordt dan gebruikt. Als een contactpersoon daarbij al bestaat kunnen e-mails eenvoudig aan die persoon gekoppeld worden.

SugarBPM

Het automatiseren van processen is ook een methode om gebruikersinteractie te minimaliseren. Daarvoor heeft Sugar Sell de SugarBPM module beschikbaar. Daarbinnen kan je via ‘drag and drop’ allerlei processen uittekenen en er de juiste acties aan hangen. Je kan bijvoorbeeld automatisch een nieuwe order in het ERP-systeem laten plaatsen als een openstaande aanbieding op gewonnen wordt gezet.

Mobile

Sugar heeft ook een app voor smartphones. Deze maakt het mogelijk om er altijd en overal mee te werken. Je kan hierin bijvoorbeeld contactpersonen zoeken en aan de hand van hun gegevens meteen bellen of mailen. Achteraf kan je een kort verslag intypen over de inhoud van dat gesprek. Een handige salespersoon kan hierbij zelfs gebruik maken van text-to-speech. Niet alleen bespaar je jezelf daarmee typewerk, je houdt ook de juiste collega’s op de hoogte van je werkzaamheden.

Customer journey

De customer journey kan in Sugar Sell worden bijgehouden. Hiermee kan je het volledige proces van lead naar klant in kaart brengen. Alle stappen worden in een duidelijk schema weergegeven (zie afbeelding). De gebruiker kan dan precies alle nog uit te voeren handelingen zien.

Lees meer over:
Casestudy

Casestudy: Mauritshuis - Xapti

Waarom het Maurishuis, het museum met wereldberoemde schilderijen van Hollandse en Vlaamse meesters uit de tijd van Rembrandt en Vermeer, kiest voor CRM software van Xapti.

Lees verder

De nadelen van een CRM systeem

De nadelen van een CRM systeem zijn de veiligheid van gegevens, de kosten en het vinden van het gebruik van een enkele database.

Lees verder