Kosten Cloud CRM

Kosten Cloud CRM

Ontdek wat de kosten voor een Cloud CRM systeem zijn en welke factoren het meeste invloed hebben op de prijs van uw systeem.

In dit artikel willen we de mogelijke kosten van een CRM-systeem in de Cloud bekijken en hoe deze zijn samengesteld. Met dit artikel willen we bedrijven een eerste overzicht geven van de kosten die kunnen worden gemaakt als ze kiezen voor een CRM-systeem vanuit de Cloud.
Software-as-a-Service

Allereerst moet worden opgemerkt dat het betalingswijze voor Cloudsoftware altijd iets anders is dan bij een on-premises oplossing. Als een systeem in de Cloud wordt geïmplementeerd, wordt dit ook wel de Software-as-a-Service model genoemd, waarbij software door een aanbieder wordt aangeboden via een maandelijks betalingsmodel. De klant huurt het systeem volgens zijn behoeften bij de aanbieder en betaalt maandelijks een vast bedrag voor elke licentie, dat wil zeggen per gebruiker. 

Kosten Cloud CRM

De kosten van een CRM-systeem in de Cloud zijn afhankelijk van verschillende factoren. Daarom is het zo moeilijk om een prijs te geven die algemeen is. Integendeel, er moet rekening worden gehouden met de aanbieder die moet kiezen, welke functies moeten worden gedekt, welke ondersteunende diensten nodig zijn en hoe hoog de mate van aanpassing is voor individuele wijzigingen. Laten we eerst met de functies beginnen. Een klassiek CRM-systeem in de Cloud, dat de standaardfuncties omvat zoals account- en contactbeheer, opportunitybeheer, leadbeheer, e-mailintegratie of bijvoorbeeld het beheer van klantentransacties, is al vanaf enkele euro’s per gebruiker per maand beschikbaar.

Toegang met standaardversies

Er moet echter niet worden vergeten dat het enerzijds een standaardversie is, die geen verdere aanpassingen of extra functies bevat. Ze vormen de absolute basis en dekken alleen de meest noodzakelijke. Bovendien waarschijnlijk de implementatiekosten, dat wil zeggen de kosten die moeten worden gebruikt voor de installatie, evenals eventuele training van gebruikers. Ook geven de kosten geen indruk van welke functies standaard door welke aanbieder worden vereist. Er kunnen wel standaardsystemen zijn die meer functies bevatten en dus duurder zijn. Op dit punt is het belangrijk om te vergelijken en te zien welke functies in de standaard u echt nodig heeft en die soms overbodig zijn voor uw eigen bedrijf.

Meer functies hogere prijs

Verbeterde versies van een CRM-systeem zijn nog steeds geen volwaardige systemen met alle functies, maar uitgebreide versies van de standaardmodellen bevatten extra functies zoals een verkoopconsole, campagnebeheer, massale e-mails, prognoses, enzovoort. Hoe meer eisen aan een CRM-systeem des te hoger de prijs zal uitvallen. 

Overweeg implementatiekosten

Maar niet alleen de gewenste functies en het aantal licenties dat u nodig hebt om de prijs te beïnvloeden. Met name bij de introductie van een CRM-systeem kunnen kosten ontstaan, vooral als het systeem aanpassingen door de provider vereist, zoals de verbinding met andere systemen zoals een ERP of een DMS, of training voor het eigen team moet geboekt worden. De kosten op deze gebieden zijn niet altijd transparant en het is moeilijk in te schatten in welke mate de ene of de andere dienst nodig is.

Lees meer over:
Cloud CRM Kosten Cloud CRM

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Dit moet u weten over after-sales management

Leer hoe u uw klantbehoud na de verkoop kunt optimaliseren met behulp van de juiste CRM-software.

Lees verder

8 cruciale functies van callcenter-software

CRM-software kan een callcenter op verschillende manieren ondersteunen. Hoe u uw callcenter-processen kunt optimaliseren met CRM, dat leest u hier.

Lees verder