CRM cloud

Een Cloud CRM systeem

Of een bedrijf nu 1 of 100 medewerkers telt maakt niet meer uit. Tegenwoordig kan ieder bedrijf, klein of groot, profiteren van de voordelen dankzij een Cloud CRM systeem.

Een groter bedrijf heeft in de meeste gevallen een groter budget beschikbaar als het aankomt op bedrijfssoftware. De kleinere bedrijven weten inmiddels van de mogelijkheden maar hebben nog altijd de eis dat het systeem betaalbaar moet zijn. Geef ze eens ongelijk. Als dat het enige zou zijn zouden we gauw klaar zijn. De oplossing moet naast betaalbaar ook direct in gebruik kunnen worden genomen, zich specifiek richten op de branche en moet altijd beschikbaar zijn. En dat is precies wat cloud CRM kan bieden.

Geen installatie 

De tijd dat CRM een complexe installatie vereiste is niet meer. Er hoeft geen hardware te worden aangeschaft, men hoeft zich niet meer druk te maken om lastige installaties en ook de updates worden automatisch doorgevoerd. De moderne cloud systemen hebben enkel nog een werkende internet verbinding nodig om de oplossing draaiende te houden. Vervolgens is het een kwestie van inloggen en de oplossing is klaar voor gebruik.

Onbeperkte toegang

Het grootste voordeel van cloud CRM moet wel de onbeperkte toegang zijn. Of het nu op werk, thuis of onderweg is, het systeem is overal beschikbaar, zolang er een internetverbinding is. Het type apparaat maakt ook niet meer uit, zowel desktop als tablet of smartphone bieden toegang tot het klantenbestand. Ieder personeelslid kan werken vanuit een centrale database die ook buiten kantooruren beschikbaar is. Die onbeperkte toegang geeft je de vrijheid om te doen wat je moet doen, wanneer dat jou uitkomt. 

Eenvoudig gebruik

Eenvoudiger dan cloud CRM wordt het niet. Na de aanschaf van een software pakket ontvangt men de inlogcodes. De gebruiker heeft met deze codes toegang tot het systeem zolang er maandelijkse het afgesproken bedrag wordt betaald. Internet en een apparaat naar voorkeur en men is klaar om gebruik te maken van de beschikbare tools. 

Betaalbaar

Als het aankomt op het doen van een investering is de eerste vraag; wat levert het op? En de tweede altijd; wat moet dat kosten? Het antwoord vandaag; niet heel veel. Het is niet meer nodig om een grote investering te doen voorafgaand aan een nieuwe oplossing. Zeker voor kleinere bedrijven is het praktischer maandelijks een klein bedrag te betalen dan eenmaal een grote. Cloud CRM wordt meestal aangeboden als een pay-as-you-go abonnement, wat inhoud dat je betaald zolang je er gebruik van wilt maken. Dit kan bijvoorbeeld per maand, per kwartaal of per jaar worden verlengd of worden opgezegd. Een ander voordeel is dat er geen verborgen kosten meer zijn. Het updaten van de software zit al bij de prijs in en wordt door de leverancier uitgevoerd.

Beveiliging

Iedereen die gebruik maakt van een programma via het wereld wijde web weet dat veiligheid belangrijk is. De gegevens die worden opgeslagen zijn vaak privacy gevoelig. Bij CRM systemen zou het een ramp zijn als klantgegevens zouden uitlekken. Leveranciers weten dat zij hiervoor verantwoordelijk zijn en nemen de beveiliging van deze gegevens zeer serieus. Dat is de reden dat de beveiliging die zij inbouwen vaak vele malen beter is dan wanneer een ict afdeling dit zelf zou opzetten. Daarnaast hanteren ze vaak strenge back-up maatregelen en hebben een duidelijk plan opgesteld mocht er wat met de data gebeuren. 

Downtime

Een systeem dat iedere dag wordt gebruikt en zo belangrijk is voor de onderneming moet eigenlijk altijd beschikbaar zijn. Helaas is dat niet het geval en heeft ieder systeem zo zijn dagen. Goed nieuws voor de cloud CRM gebruikers, deze systemen zijn 99,99% van de tijd te gebruiken. Dankzij meerdere back-ups van elk onderdeel van de software kan deze in de meeste gevallen online zijn. Bij een storing of ander defect wordt het weigerende onderdeel vervangen door de back-up en kan er gewoon verder worden gewerkt.

Groeien

Het is mogelijk om met de meest eenvoudig versie van het CRM te beginnen. De functionaliteiten bieden ondersteuning bij de standaard taken en een aantal die gericht zijn op het werk wat nu wordt uitgevoerd. Naarmate de tijd vordert en het bedrijf zich ontwikkelt zal ook het systeem hierop moeten worden aangepast. Een cloud oplossing kan meegroeien daar waar nodig is. Zijn er meer medewerkers die toegang nodig hebben tot het systeem of zijn er nieuwe functionaliteiten nodig voor bepaalde bedrijfsprocessen? Dan kunnen deze worden aangeschaft via de leverancier en gelijk worden gebruikt. 

Er zitten vele voordelen aan het kiezen voor een cloud CRM maar het is nog van groot belang om de juiste leverancier te kiezen. Kies een leverancier die kan meegroeien met de onderneming en wiens oplossing dus niet alleen nu maar ook in de toekomst aansluit bij de behoeften van de onderneming.

Lees meer over:
CRM Cloud

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Account Based Marketing en CRM: een handleiding

ABM draait om het targeten van specifieke bedrijven. Want die ene droomklant kan weleens het verschil maken.

Lees verder

Composable commerce: wat houdt dat precies in?

Als u op zoek bent naar e-commerce software die precies op uw behoeften aansluit, dan is het hoog tijd om alles te leren over composable commerce.

Lees verder