CRM-software voor banken

Lees hier hoe banken kunnen profiteren van CRM-software

Banken hebben veel klanten bij hen zoals personen, maar ook bedrijven. Daarnaast bieden zij veel verschillende soorten producten aan, zoals leningen, hypotheken, soms zelfs een beleggingsrekening. Om klanten hierover te informeren en warm te houden, moet er goed klantcontact onderhouden worden. Met behulp van de juiste CRM-software wordt dat vereenvoudigt. Het is eerst belangrijk om uit te leggen wat CRM precies is.

Inhoudsopgave

Wat is CRM?

CRM of customer relationship management betreft het structureel en systematisch toepassen van een strategie, gericht op het optimaliseren van klantrelaties. De beste vertaling is ‘het beheer van klantrelaties’. Optimale klantrelaties en een goed beheer daarvan zijn bepalend voor klanttevredenheid en klantrendement. CRM levert veel klantgegevens op wat u in staat stelt om persoonlijke en gerichte marketingcampagnes op te zetten. U bent in staat om uw verkoopprocessen beter te organiseren en succesvoller te maken.

Waarom is CRM belangrijk?

CRM is van grote invloed op het rendement van uw verkoopprocessen. Het is bepalend voor de kwaliteit van klantrelaties en heeft zodoende grote invloed op uw verkoopresultaten en de winstgevendheid van uw organisatie. Uw (potentiële) klanten hebben keuze uit meerdere banken. Of zij zaken met u willen doen, is slechts voor een deel afhankelijk wat u als bank aanbied. De andere kant van deze keuze is namelijk hoe uw (potentiële) klanten u als bank ervaren. Hierbij gaat het om uw klantgerichtheid, de manier waarop de klanten te woord worden gestaan, uw deskundigheid en de wijze waarop service wordt geleverd. Al deze punten bepalen de kwaliteit van de relatie.

De voordelen voor een bank

Maar wat zijn de voordelen van CRM-software voor een bank? Wij hebben er een aantal voor u op een rij gezet:

Overzichtelijk contactbeheer

Door de centrale oriëntatie van het CRM-systeem zijn alle belangrijke klantgegevens op elk moment toegankelijk.

Geoptimaliseerde verkoopprocessen

Met CRM worden potentiële verkoopkansen snel worden geïdentificeerd. Door middel van een softwarematige analyses van de verkoopprocessen is het voor bedrijven mogelijk om deze continu te optimaliseren.

Gepersonaliseerde marketing

Alle verzamelde data over uw klanten wordt in het CRM beheerd. Zo kan geslacht, locatie of aankoopgedrag worden gebruikt om doelgroepen te vormen en gerichte marketingcampagnes op te zetten.

AVG conform gegevensbeheer

CRM-systemen ondersteunen bedrijven automatisch bij het voldoen aan wettelijke randvoorwaarden zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Voor banken is dit een goede uitkomst vanwege de gevoelige financiële gegevens van klanten.

De juiste software voor u

In de softwaremarkt zijn er veel verschillende aanbieders. U kunt via onze ‘website’ veel CRM-softwareleveranciers met elkaar vergelijken.

Lees meer over:

Start uw CRM selectie

Ontdek welke CRM systemen het beste passen bij uw onderneming

In welke sector bent u actief?

Waarom dit belangrijk is bij uw CRM selectie: CRM systemen worden over het algemeen niet ontwikkeld voor specifieke sectoren. Toch is het belangrijk om rekening te houden met uw branche tijdens de zoektocht naar de juiste software. Leveranciers met ervaring in uw branche snappen sneller uw bedrijfsprocessen waardoor de implementatie soepeler verloopt.

Voer het aantal medewerkers en gebruikers in

medewerker(s)
gebruiker(s)

Waar gaat u het CRM systeem vooral voor gebruiken?

Wilt u het CRM systeem integreren met andere software?

Hoeveel tijd wilt u uittrekken voor de implementatie van het CRM?

Overige vragen

Moeten uren worden geregistreerd in het CRM?
Werkt uw organisatie meer b2b, b2c of beide?
Heeft uw organisatie meerdere vestigingen?
Opereert u internationaal?
Is de hoofdvestiging in Nederland?
CRM leveranciers zoeken...
systemen gevonden

Vul het formulier in en ontvang vrijblijvend informatie over de 7 meest geschikte leveranciers

Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen

  • Op basis van de door u ingevulde informatie gaat onze consultant vrijblijvend aan de slag
  • Onze consultant maakt een selectie uit de gevonden CRM leveranciers die het best passen bij uw onderneming
  • U ontvangt gratis een shortlist met informatie over de 7 meest geschikte leveranciers
  • Bij vragen of onduidelijkheden neemt hij mogelijk contact met u op
Bekijk longlist
Selectie opnieuw starten

Upselling: een definitie, voordelen en strategieën

Met behulp van de juiste CRM-software kunt u klanten producten en diensten van een hogere kwaliteit aanbieden.

Lees verder

CRM-software voor de horeca

Van online reserveringen/bestellingen, tot de juiste kassasoftware: wij nemen de belangrijkste functies van horeca-software onder de loep.

Lees verder