Tips voor medewerkers

5 Tips om ervoor te zorgen dat uw medewerkers graag werken met een CRM

Er zijn een aantal basisregels die bepalen of uw CRM-systeem een succes wordt of niet.

1. Start met een goed gevuld klantenbestand 

Indien gebruikers bijvoorbeeld een klant niet kunnen vinden, kan dit een reden zijn voor hen om het CRM-systeem niet te gebruiken. Een goed gevuld CRM-systeem nodigt uit om mee te werken en geeft geen reden om het niet bij te houden.

2. Maak duidelijk dat de gebruikers er zelf beter van moeten worden

Het CRM-systeem is geen controlemiddel van de manager, maar een hulpmiddel voor de gebruiker dat leidt tot meer omzet.

3. Maak een keus in wat u allemaal wilt vastleggen en maak hier vervolgens generieke afspraken over 

Denk hierbij bijvoorbeeld aan het gebruiken van vaste percentages bij de verkoopkansen. Als iedereen dezelfde percentages aanhoudt is het een stuk eenvoudiger om werk van elkaar over te nemen bij vakantie of ziekte.

4. Gebruik de verkooppijplijn tijdens het verkoopoverleg als leidraad

Hiermee laat u zien dat het CRM serieus genomen wordt en dat uw medewerkers het niet voor niets invullen.

5. Enthousiasmeer werknemers door mensen die het CRM-systeem goed invullen te belonen

Dit kan bijvoorbeeld door per (half) jaar de beste gebruiker te belonen. U kunt het ook koppelen aan de bonus van uw verkoopmedewerkers.

Oriƫntatie

Hoe lang kan ik mijn CRM-software gebruiken?

Zo zorgt u ervoor dat u zo lang mogelijk gebruik kunt maken van uw CRM-software.

Lees verder
Oriƫntatie

Evalueer uw CRM om het maximale eruit te halen

Hoe kom je erachter of de CRM-software oplevert waarvoor je deze hebt aangeschaft?

Lees verder